Reactie van bezoeker 'Bertje', geïmporteerd van het oude forum:
Nou Roel, da's nog net op tijd!
Daar zullen we in 2007 nog een flinke dobbert aan hebben.
ik zou zeggen laat je frustraties achter in 2006, en ga relaxed het nieuwe jaar in.
Gelukkig nieuwjaar:
Bert of met d of met dt?
Reactie van bezoeker 'Luud', geïmporteerd van het oude forum:
Ik hoop dat we komend jaar (weer) iets respectvoller met elkaar leren omgaan, zodat gedoogregels weer als fatsoensnorm gehanteerd worden.
Boxergroet,
Luud.
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Jongens (en meisjes, maar nu eenmaal minder aanwezig in onze wereld): zeg het voortdurend, altijd, overal. Eis de ruimte op. Ik heb er niets aan, met mijn zijspan (emotioneel onlosmakelijk verbonden) sta ik in de rij, en als ik in de rij sta met auto of motor geef ik de ruimte zoveel mogelijk. Laat het iedereen weten, de ruimte is voor de motoren!
Beste wensen, rij lekker en veilig het nieuwe jasar in, door en uit.
Groeten,
Egbert
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:
gedogen is een eng woord, zou beter geregeld moeten worden vind ik, gedogen is zo een slappe -pvda- maatregel. Regel het gewoon goed, of niet. Wanneer eea ook daadwerkelijk goed geregeld is, kan er ook veel meer bekendheid aan gegeven worden, en zal het veiliger kunnen en met minder irritatie tussen motor en auto.
Hierbij wil ik opmerken er gebruik van te maken zoals bedoelt, dus wanneer de auto's nagenoeg stil staan en dan met max (?) was het 30 km ? snelheidsverschil tussen door. Helaas zie ik te vaak motorrijders die met 80 tussen auto's doorgaan die 60 rijden, en zo is het dus niet bedoeld. daardoor kan het zelfs terug gedraaid worden op termijn. Dus verantwoord mee omgaan en goed regelen!
grt, Peter
En een fijn 2007!
kijk eens aan, weer wat geleerd!
'De gedragscode is een dringend advies en is geen wettelijke regeling. U kunt er geen rechten aan ontlenen. Houdt een partij zich niet aan de gedragscode, dan betekent dit niet dat deze partij automatisch aansprakelijk is bij een ongeval. De gedragscode bestaat uit spelregels voor de automobilist Èn voor de motorrijder (zonder zijspan) en is alleen bedoeld om toe te passen bij stilstaand of langzaam rijdend verkeer op de Nederlandse snelwegen.'
toch een niet onbelangrijk zinnetje dat er mooi onder staat...
het gaat om het 'gedogen', Ton,(we maken afspraken en regels met z'n allen, vervolgens gaan we iets gedogen, vind ik vreemd) begon met perron nul in r-dam,1987 met toen pvda als idee brenger en grootste partij in gemeente raad...
Daarnaast is het filerijden al wat langer toegestaan dan 4 a 5 jaar denk ik.
Grt, Peter