Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FF voorstellen
#1
Reactie van bezoeker 'Vino', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo

Heb op mijn 43ste mijn rijbewijs gehaald en 14dagen later een BMW aangeschaft een R100rt uit 1982,uiteraard is deze niet nieuw en ben ook van plan deze langzaam maar zeker steeds een stukje beter te maken,wil beginnen met een caburateur revisie aan beide kanten.De motor heeft 63 dkm op teller staan kan ook 163 of263 dkm zijn is daar een manier om achter te komen,heb geen papieren van vorige eigenare(n),wel een Peeters reparatie handboek gekocht en ben dan ook van plan zoveel mogelijk zelf te gaan doen,misschien mag ik jullie nog eens lastigvallen met een vraagje als ik er zelf noet uitkom.
M.v.g. Vino
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Raymond', geïmporteerd van het oude forum:

Tuurlijk, daar zijn de forumvrienden voor, toch?

Mijn R100RT uit 1981 heeft 165 d gelopen, echte km, dus het lijkt me dat jou motor er geen 265d op heeft zitten, want ik heb hem ook altijd voor woon/werk gebruikt, veel km mee gereden dus.. De cilinders zijn voorzien van een Nikasil laagje. Dat wil zeggen dat er geen zware gietijzeren bussen ingeperst zijn. De oppervlakte van de alu binnenwand is gehard. Bij 100.000 km heb ik de zuigerveren vernieuwd. Verbazend om te zien dat de kruislinkse hoongroeven er rondom nog perfect te zien waren!! Die motoren slijten gewoon niet, vrijwel geen olieverbruik. De lagers is een ander verhaal natuurlijk.

Heel veel plezier

De carburateurs zijn nog nooi gereinigd laat staan gereviseerd. Als je de motor goed hebt lopen, zou ik zeggen: Niets aan doen. Is hij vooral stationair niet goed te krijgen, of pakt hij bij accelereren niet direct op, dan kun je denken aan een kapot membraan.

Nogmaals: als de motor gewoon lekker loopt, zou ik er niet aan gaan sleutelen, behalve het normale onderhoud dan.

Veel motorplezier.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)