Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
remschijf vervangen r 1100 rt
Reactie van bezoeker 'ben', geïmporteerd van het oude forum:

Na informatie te hebben ingewonnen bij motozoom achteremschijf gekocht vor 101 euro dit is hondrd euris goedkoper als de originele schijf maar ja dan begint het ,demontage volgens het werkplaatsboek van BMW zelf ,verwarm de bouten tot 120 gr (hoe te meten) vervolgens inbus sleutel erin en wat denk je pisbakkenijzer gelijk dol wat nu te doen, is het warmstoken om de loctite los te maken uit boren denk ik maar dan nieuw schroefdraad in het kroonwiel goede raad gezocht op het forum niks te vinden dan maar een topic starten. Ik wacht op de gouden tip maar wel vlug hoop ik
Reply
Reactie van bezoeker 'arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Als ik me goed herinner zijn het verzonken inbusbouten,en inderdaad moet je ze warm stokken tot ongeveer 120 graden.
Dat is om de lijm (loctit) los te maken.
Maar ja goedkoop gereedschap gebruikt,en dan draai je snel het binnen zeskant stuk,plus het stuk pisbakken ijzer.
Ik heb nog een oplossing probeer met een (goede) centerpunt de bout in de juiste draairichting los te tikken door eerst een goede put in de bout te slaan en daarna de centerpunt bijna vlak op de bout deze rond te draaien.
Voor een vakman een fluitje van een euro cent.

Succes Arnold
Reply
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Vanwege het borgmiddel kan je lostikkel wel schudden. Ik draaide de nieuwe bout kapot tijdens het erin draaien. Ik heb met m'n CO2 lasapparaat een inbussleutel aan de bout vasgelast en hem eruit gedraaid.

Groet,

Peter
Reply
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:

een passend(eigenlijk iets te groot) torx bitje in het uitgelubberde inbus gat tikken en meestal krijg je hem wel los.vooral bij inbus bouten perfect passend gereedschap gebruiken, en hoe je 120 graden kunt meten? spuug er een keer op als het begint te sissen is het sowieso 100 graden.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)