Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW R80 en MZ RT 125-3
Reactie van bezoeker 'Ruud', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo.
Ik maak al sinds enige jaren gebruik van een R80 bouwjaar 1988. Ik doe dit met veel plezier.

Afgelopen zomer heb ik de stoute schoenen aangetrokken en heb een oude MZ RT 125-3 gekocht.
De bedoeling is en was om deze motorfiets, in de komende wintermaanden te restaureren.
Hij is in 1962 gebouwd en ik heb tevens nog een sloop motor erbij gekocht ivm de onderdelen.
Er moet heel veel gebeuren aan de MZ en er bestaat geen reparatiehandboek van deze machine.

Mogelijk dat er meer BMW rijders zijn die een MZ thuis hebben staan en die eventueel info met mij willen uitwisselen.

Gr Ruud
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Op de markt van de Haan in Langezwaag (jaarlijks evenement met o.a. oude tractoren, motoren en wat al niet) was een kraam met allerlei (gekopieerde?) handboeken. Voor mijn broer een kompleet onderdelenboek MZ gekocht. Er is dus minstens 1 handelaar met mogelijk wat je zoekt. Ik zou maar eens op onderdelenbeurzen en zo gaan kijken. En via Inernet vind je vast wel een MZ club waar ze je misschien ook kunnen helpen.
Succes,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Ruud, ik heb naast mijn R80 een MZ 250 uit '90.
Mijn MZ vraagt nauwelijks onderhoud dus ik kan je niet echt helpen.
Mijn advies is wel: wordt lid van MZCH. Kost maar 10 euro per jaar. Daar doe je vele contacten op.
Wereldwijd zijn er veel MZ liefhebbers dus googlen maar en er gaat een wereld voor je open.
Vele zullen ervaringen en gegevens willen uitwisselen.
Soms kun je de onderdelen heel dicht bij huis halen. Let bv eens op lagernummers bv.
Veel plezier met je MZ
gr marcel.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)