09-21-2007, 09:34 PM
Reactie van bezoeker 'Stephan Rau', geïmporteerd van het oude forum:
grrrr. Stephan
Quote:Dag heren BMW-rijders,Heelas, dit is mij ook gebeurt. Alleen kreeg ik van te vooren een waarschuing met verklarende tekst. In princiep kreeg ik een boete als ik niet direkt of het kenteken liet schorsen ( wat ook een berg geld kost ) of de motor verzekeren wat uiteindelijk goed kopper bleek te zijn. Ik moet nog vermelden dat ik in Mei een Goldwing gekocht heb om deze te restaurenren.
Ik wil dit met jullie delen; Bijna 5 jaar geleden is mijn in perfecte staat verkerende R60/7 door 2 kansarme jongeren voor mín huis in de fik gestoken. Lachen, toch? Ik heb er een traantje bij gelaten, dat geef ik toe, maar een paar keer geslikt en diezelfde week een andere BMW gekocht. De daders zijn nooit gepakt en ik had het arme ding niet tegen brand verzekerd. Wat er nog bruikbaar was heb ik schoongemaakt en in dozen in de schuur opgeslagen in de hoop ooit tijd en geld te hebben voor een complete restauratie. Aangezien het een oldtimer was heb ik me nooit om het kenteken bekommerd.
Tot mijn verbazing en grote ontsteltenis kreeg ik 2 maanden geleden een brief van de RDW dat ik in overtreding was, aangezien het voertuig niet verzekerd is. Gebeld en uitgelegd. Antwoord ; meneer, dat is de wet! Ik zou een boete krijgen. Goed, maar weer geslikt en geaccepteerd dat het me weer wat geld zou kosten. Gisteren verscheen dan eindelijk de lang verwachte boete. DRIEHONDERENTWINTIG eurootjes!!! Zijn ze dan helemaal gek geworden in nederland. Voor het niet op de weg verzekeren van een oldtimer die in honderden stukjes in mijn schuur is opgeslagen!!!!!!!
Wie heeft er suggesties, ervaring of ander advies? 50 eus zou ik al veel vinden deze onschuldige onwetendheid. Hier zat ik echt niet op te wachten. Zijn er meer mensen die ongebruikte, onverzekerde oldtimers op zolder hebben liggen? Wees gewaarschuwd! Groet
Marcel
grrrr. Stephan