Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wrakken verplicht verzekeren?????????
Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Je hebt helemaal gelijk dat het niet aan mijn agenda ligt, Chris. En dank dat je je "criminele" verleden met mij wil delen. Maar er was een telefonische verklaring afgenomen waarin alle feiten vermeld waren. Het enige wat ontbrak waren mijn persoon en wat fotoos. Ben je tegenwoordig eerst schuldig totdat het tegendeel bewezen is? Het blijft een papieren overtreding op een regel die niet erg aan de realiteit getoetst lijkt te zijn. Hoe je het wendt of keert, Ä380 is daarvoor erg veel. Ik hoop dat de rechter dat ook inziet en dat de staat de verspilling van geld en energie voor z'n rekening neemt. Ik neem het risico. Groetjes

Marcel
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hoi,

Je hebt helemaal gelijk dat het niet aan mijn agenda ligt, Chris. En dank dat je je "criminele" verleden met mij wil delen. Maar er was een telefonische verklaring afgenomen waarin alle feiten vermeld waren. Het enige wat ontbrak waren mijn persoon en wat fotoos. Ben je tegenwoordig eerst schuldig totdat het tegendeel bewezen is? Het blijft een papieren overtreding op een regel die niet erg aan de realiteit getoetst lijkt te zijn. Hoe je het wendt of keert, Ä380 is daarvoor erg veel. Ik hoop dat de rechter dat ook inziet en dat de staat de verspilling van geld en energie voor z'n rekening neemt. Ik neem het risico. Groetjes

Marcel
Ik ben het met je eens dat de boete onevenredig hoog is.
Ik denk ook wel dat je "korting" had kunnen krijgen als je de zaak voor de rechter in levende lijve had beargumenteerd, onderbouwd met een schrijven vooraf.
De Rechter had mijn brief voor zich tijdens de zitting.
Als je echter niet op komt dagen wordt het een ander verhaal, de rechter hoeft niet te bewijzen dat je schuldig bent, de "overtreding" is een vastgesteld feit.
Ergo, je bent schuldig aan het in bezit hebben van een op papier rijdbare fiets, die niet verzekerd is, zwaar klote maar is niet anders.
Het enige wat je in alle redelijkheid had kunnen verwachtten was enige clemetie van de rechter, echter door je afwezigheid heb je die niet gekregen.
Er zijn ook veel mensen die bewust onverzekerd rondrijden moet je weten.

Misschien dat de rechter het in hoger beroep het boetebedrag nog wat wil afvlakken, maar dat is koffiedik kijken.
ik ben zeer benieuwd naar de afloop van dit geschil, ik heb mijn papieren overigens nog niet gevonden.
houd je ons op de hoogte?

Chris

Reply
Reactie van bezoeker 'RenÈ', geïmporteerd van het oude forum:

EEN GEWAARSCHUWD MENS TELT HIER MINSTENS VOOR 10. IK KREEG VAN DE RDW EEN KEURIG BRIEFJE DAT DE GESCHOUWDE BROMMER TEGENWOORDIG OOK VERZEKERD DIENDE TE ZIJN OOK ALS ER NIET OP GEREDEN WERD. GELIJK OP HET POSTKANTOOR LATEN SCHORSEN VOOR 10 EURO.

RENÈ
Reply

Quote:EEN GEWAARSCHUWD MENS TELT HIER MINSTENS VOOR 10. IK KREEG VAN DE RDW EEN KEURIG BRIEFJE DAT DE GESCHOUWDE BROMMER TEGENWOORDIG OOK VERZEKERD DIENDE TE ZIJN OOK ALS ER NIET OP GEREDEN WERD. GELIJK OP HET POSTKANTOOR LATEN SCHORSEN VOOR 10 EURO.

RENÈ
Da's heel mooi RenÈ maar wij hebben nooit een briefje gekregen.
Misschien gaat dit wel samen met een nieuw kenteken.
Alhoewel, ik heb onlangs nog een nieuwe auto gekocht, ook geen briefje.
Was uiteraard wel netjes verzekerd.
Chris
Reply

Quote: Het enige wat je in alle redelijkheid had kunnen verwachtten was enige clemetie van de rechter, echter door je afwezigheid heb je die niet gekregen.
Er zijn ook veel mensen die bewust onverzekerd rondrijden moet je weten.

Waar staat in de wet dat gerechtigheid alleen kan worden verkregen door aanwezigheid? En voor mensen die r¸cksichtslos zijn is er inderdaad een goedkope methode; voertuig afmelden en gewoon rijden. Scheelt honderden euroos per jaar. Zou toch niet in m'n hoofd opkomen. Ik laat wel horen wat er gebeurt. Groetjes

Marcel
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans', geïmporteerd van het oude forum:

Marcel, ik neem toch aan dat je destijds aangifte hebt gedaan van het in de fik steken van je BMW. Daar moet toch een copie van zijn. En als je die kunt produceren bij de rechter wordt jer vergissing toch een stuk aannemelijker. Toch?

Hans
Reply
Reactie van bezoeker 'Ab', geïmporteerd van het oude forum:

nou niet langer mekkeren......je hebt eenvoudigweg niet voldaan aan een voertuigverplichting.....gaat hiertegen in beroep....laat het tijdens de zitting afweten
en gaat vervolgens tijdens de hoger beroepfase door met mekkeren.
waar je eigenlijk naar op zoek bent is een rechtvaardigingsgrond of een schulduitsluitingsgrond........en waarop gebaseerd...."ich habe es nicht gewuesst"
Reply

OK Ab, ik stop met mekkeren.
Reply

Marcel, alhoewel Ab dit draadje min of meer heeft afgekapt, heb ik toch de papieren gevonden, behorende bij mijn criminele verleden.....
Echter ik heb besloten het parketnummer 01/745???? niet vrij te geven, sorry.
Mijn motivatie is dat de zaken in aanhef wel gelijk zijn, maar het verdere verloop niet.
Het zou dus niet van nut zijn, en ik wil er eigenlijk ook niet in betrokken worden.
Ik hoop dat je dit begrijpt.
ik denk dat mede door het feit dat je motor is uitgebrand de rechter minimaal dezelfde korting ( 50%) had gegeven als bij mij.
Je argument dat je nog niet schuldig bent als je niet op komt dagen is niet ter zake doende.
In feite ben je door niet te komen, zonder opgaaf van redenen vooraf, schuldig aan het domweg niet betalen van de sanctie, vandaar de verhoging.
Valt een beetje onder de de categorie "nee heb je, ja kun je misschien krijgen".
Ik wens je echter veel succes met je hoger beroep, misschien wil je uitkomst toch nog met ons delen?
Ik ben zeer benieuwd.

Groetjes:
Chris ( nog zestien maanden proeftijd, als dat maar goed gaat)
Reply

Hoi Chris,

Helemaal begrijpen doe ik het niet, maar respecteren wel. Dank voor je steun. Ik heb vandaag beroep aangetekend en laat tzt wel horen wat er van komt. Mocht je van mening veranderen kan je het altijd melen. Het ging ook niet om je betrokkenheid, maar om het precedent van de uitspraak. Groetjes

Marcel
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)