Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wrakken verplicht verzekeren?????????
Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum:

Ach ja, zo werkt dat helaas in dit land. Plukken van degene die zich grotendeels aan de regels houden maar soms even niet. en dat gepakt wordt voor "misdaden" als een paar kilometer te hard rijden. Belachelijk dat bij een zwaarder vergrijp (diefstal of beroving) de straf vaak lager en het corrigeren van de crimineeltjes (dagje gevangenis schijnt ook een paar honderd euro te kosten) in kwestie de maatschappij veel geld kost. Formeel heeft het RDW gelijk maar het gaat mijn rechtsvaardigheidsgevoel in.
Reply
Reactie van bezoeker 'Piet', geïmporteerd van het oude forum:

Ja ja, je kan tegenwoordig geen voertuig meer bezitten of het gaat je geld kosten, als je motor geschorst is hoeft die niet verzekerd te zijn! En schorsen kost je ieder jaar weer 22,95 euro, voor verzamelaars en handelaren geld een andere regeling.
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Nou Chris,

Veel succes op maandag met de edelachtbare. Laat ons horen hoe het afloopt. Ik ben inmiddels de nodige mensen tegen gekomen die een oldtimer op zolder hebben liggen, zonder dat hij is afgemeld of is verzekerd. Maar wel al 15 jaar of meer in die staat. En die horen nooit wat van de RDW. Toch wel apart. Geluk of slechtwerkende systemen bij de RDW? Groetjes

Marcel
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

Dank je wel Marcel, maandag om 11.00 uur sta ik in het beklaagdenbankje!
Ik ben als nette oplettende burger nog nooit voor moeten komen, maar nu ben ik de klos.
Ik hoop de de rechter direct uitspraak doet, laat ik het maandag gelijk weten.

Chris, vooralsnog op vrije voeten.
Reply
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb ook nog een ouwe motor zo staan, ff afkloppen, ik hoor gelukkig niks!
Reply
Reactie van bezoeker 'Dolf', geïmporteerd van het oude forum:

Ja ja, we worden genaaid zonder erbij gekust te worden. En met de RDW bestanden en het beheer ervan valt dat allemaal nog onder de wet van de kansspelen ook. Er is een alternatief voor langdurige projecten. Je kunt je kentekenplaat en je kenteken afgeven bij de RDW. Als voor export. Dan verdwijnt je motor uit de boeken. Als je hem binnen 10 jaar weer op de wielen hebt, dan krijg je het originele kenteken er weer op. Dat uitschrijven kost 11 euro. Er is ook de mogelijkheid dit verhaal via Internet te verifieren, maar daar moet ik de link ff voor zoeken op de andere computer... Waarop mijn zoon zijn laatste vacantiedag al WOW spelend doorbrengt.
Succes alle mensen met langdurige schuurprojecten.
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:

0p 08-01-2007 om 11.00 uur aanwezig op de rechtbank Den Bosch.
Na een poos samen met enkele andere vermeende criminelen te hebben gewacht, was ik aan de beurt.
In de zaal aanwezig; parketwacht, twee rechters, een linker en een rechter, en de officier van justitie (lekker blond ding tussen haakjes), en mijzelf als beklaagde.
Na omstandig uitgelegd te hebben waarom ik de bekeuring veel te hoog vond, besloot de officier (die lekkere blonde tussen haakjes) de volle mep, zijnde euro 320,- te eisen conform de vordering, BITCH!
Gelukkig was de linker rechter milder van oordeel.
Mede gezien mijn foto's van de motor en het begeleidende schrijven was hij van oordeel dat ik weliswaar fout zat, maar ik geen kwade bedoeling had.
Hierdoor vonniste hij: bekeuring 160,- euro, 160- euro voorwaardelijk voor twee jaar.
Deal or no deal?
Deal!
De rechter rechter was het met de linker eens.
Al met al best een leuke ervaring, tijdens het wachten op mijn vonnesing, mooi de kans gekregen om eens goed rond te kijken.
Ik heb de indruk dat onder veel klanten van justitie de "dartsport" erg populair is.
Ook veel BMW's op de stoep de meeste van de 7+ serie.
Ongelooflijk, heet iedereen dan Sjonnie tegenswoordigs?

Chris:
Damn, wat een lekker ding die officier (tussen haakjes), misschien had ze ook wel panties met zo'n naadje over haar kuit aan.
Kon ik helaas niet zien dankzij die stomme soepjurk!

[img]/import/photos/p21851s.jpg[/img]
Reply
Reactie van bezoeker 'Anja', geïmporteerd van het oude forum:

Nog een mooi voorbeeld waaruit de betrouwbaarheid van kenteken registratie blijkt

Mijn bromfiets werd in 2001 gestolen, netjes aangegeven bij de politie rapport opgemaakt mijn bromfiets kwam bij het RDW op de web-site als gestolen geregistreerd te staan, en ik kon em zelf in de gaten houden. Een paar jaar verstreken niets gehoort van terugvinden, tot men in 2005/2006 de brommers van kentekens ging voorzien. Ik keek af en toe op de web-site, en toen in 2005 was mijn brommer ineens verdwenen, het RDW gebeld met de vraag hoe dat kon.

Na een paar dagen kreeg ik een belletje terug, men had het onderzocht en wist niet hoe het gekomen was, maar ik kon mijn gestolen brommer (Her)opgeven zodat die weer als gestolen in het systeem zou komen te staan. Op mijn vraag of ze de bromfiets met een legaal kenteken nog terug zouden kunnen eisen, wist hij niet direkt antwoord en zei: dat ik dat dan maar via de rechter zou moeten spelen.

.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Heej Chris dat is snel verdiend 160 euro vanmorgen.

En nog voor 160 euro genoten ook van een blonde ovj

Of dat een deal is.
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Hey Chris,
de juffrouw van jouw plaatje heeft meer waarschijnlijk blote benen met sandalen ;-)
Gefeliciteerd met de uitkomst
Egbert
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)