Reactie van bezoeker 'peter v o', geïmporteerd van het oude forum:
al los ?
Reactie van bezoeker 'peter v o', geïmporteerd van het oude forum:
tja, en tanken behoort dan ook weer tot de luxe!
Reactie van bezoeker 'Raymond', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo allemaal,
Nou het is gelukt! Een gaatje naast de afgebroken boor, dikke schroevendraaier in de beugel van de tankdop en het was gepiept!!!
Onmiddelijk een paar slokken super erin, sleuteltje om, koppeling in choke uit, beetje gassen en na een slag of drie was het leven er weer in..... Heerlijk. Sinds 1996 niet meer gehoort en hij doet het zomaar weer. Welke andere motor kan dat? Ik ken ze niet....
De vreugde was van heel korte duur, want nu blijkt de tank lek en heb ik weer hulp nodig! De lekkage zit in de rechterwang, aan de onderzijde, bij de buddyseat. Exacte lokatie heb ik nog niet.
Heel graag wil ik weer een beroep doen op mensen die dit eerder bij de hakken hebben gehad. Ik kan veel met deze motor, maar zulke dingen, nee....
Alvast bedankt voor jullie reacties, fijne jaarwisseling en tot mails.
Raymond.
Reactie van bezoeker 'Ludi', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi,
Werkt ook voor dichten van gaatjes,ik heb tankcure pas nog gebruikt om twee gaatjes te dichten in de onderkant van de vlotterkamer. Buitenkant afgeplakt en een theelepeltje van het spul er in driekwartier draaien en de kamer is weer dicht.
Groeten Ludi
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb in het verleden vaak bezinetankjes schoongemaakt van Messerschmittjes die verroest waren.
ik trok ze met twee ( spanbandjes) tegelijk op een betonmolen, vulde ze met 1,5 ltr petroleum, en een paar bekers kiezel/scherp zand.
benzinekraan, kurk erin, benzinedop erop en draaien maar!!
Het leuke van een betonmolen is dat je hem in allerlei hellingshoeken kunt laten draaien, en zo de hele tank kunt laten "schoontrommelen".
Daarna schoonspoelen.
kleine pitlekkages dichtlassen, of solderen, daarna tankseal erin.
Nix problem, wel wat werk, ik vertrouw die roestoplossers niet zo.
Chris