Reactie van bezoeker 'Raymond Schrave', geïmporteerd van het oude forum:
Nou, ik heb anders heel duidelijk bij de meest uitgebreide reactie op dit item gelezen dat je schuin naar het midden moest boren. Maar, wat ik had moeten doe is nu niet interessant meer. Ik wil de tankdop er graag vanaf hebben!
Hoe moet ik dat doen??
Heb nu dringend goede hulp nodig!
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:
Raymond, het hek is nu toch al van de dam.
Ik zou gewoon een dikker boor nemen, 6mm of zo.
Vervolgens gewoon de beuk erin, boren boor leten zitten proberen los te draaien.
Als het niet lukt, gewoon rond je slot boren totdat je ergens je "nagel achter kunt krijgen".
Het gaat je wel je dop kosten, maar dat had je nu toch niet meer kunnen voorkomen.
Even stevig ingrijpen, nieuwe dop erop, en rijden maar.
Chris
Reactie van bezoeker 'eric', geïmporteerd van het oude forum:
je hebt er met de methode van Chris zo,n groot gat inzitten , dat je eventueel daar de benzine wel door kunt gooien.
Reactie van bezoeker 'Raymond Schrave', geïmporteerd van het oude forum:
Cris,
Dat is wel heel rigoreus maar ik denk ook dat het de enigste weg is uit de ellende. Zijn die doppen wel makkelijk verkrijgbaar dan? Waar? Wat zijn de kosten? Hoeft geen sleutel bij, dus tweedehands.
Boren: Moet ik recht naar beneden boren, of toch weer schuin richting slot?
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:
51168 51 25 2 307 168 MEESTE 1977> TANKDOP AFSLUITBAAR NW=ZONDER RING 80,00
bij de hobbyist dus
Reactie van bezoeker 'tweety', geïmporteerd van het oude forum:
Met een klein boortje in de dop boren klopt. Hierdoor duw je de ring die hier onder zit los. Deze zit verkleeft. Hierna is de dop weer gewoon te gebruiken. In 1983 reed ik bij de KMar op een R80rt dop wilde toen ook niet van slot. Ben toen naar een motordealer (Honda) ergens in Groningen gegaan. Het probleem was bij hen bekend en binnen 5 min. verholpen. Je hoeft dus daarna geen nieuwe dop te kopen je boort namelijk niet door de gehele dop heen. Succes en informeer anders even bij de dealer die moet het weten. Tweety
Reactie van bezoeker 'cees', geïmporteerd van het oude forum:
Ik had hetzelfde probleem , heb hem losgekregen met de methode van Chris , een prima methode. Een gebruikte dop hoeft niet zo duur te zijn.