Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tussenas
Reactie van bezoeker 'Chris S', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn K 100 van 84 maakt al sinds ik hem heb het geluid dat ik volgens mij moet omschrijven als het
"vroege K tussenasrivettenprobleem" Kan iemand mij in het kort, mag ook lang zijn, vertellen hoe ik deze, na de olie/waterpomp en de tussenflens eraf gehaald te hebben, tussenas eruit krijg en wat ik met die as moet (laten) doen. ik heb begrepen dat er in mijn (oude) type K 6 klinknagels zitten en die krijgen een beetje speling. Na juni 86 heeft BMW dit onderdeel gemodificeerd. Toen heeft men 12 klinknagels (of iets dergelijks) erop gezet. Hoe kan ik mijn tussenas zover krijgen dat ik die onnodige bijgeluiden (vooral koud) kwijt ben ? Moet ik dan de hele tussenas vervangen of kan die van mij aangepast worden ???
Reply
Reactie van bezoeker 'woutje', geïmporteerd van het oude forum:

Heb het laten doen bij dealer (K100'85), want het was toch wel erg veel werk met speciale gereedschappen. Meteen nieuwe lagers, koppelingsplaat en gemodificeerde olie/waterpomp en distributieketting. Koste wat maar hij reed weer als nieuw....Was tie ook bijna na alle onderdelen
Reply
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Chris,
ik ben heel benieuwd hoe je dit gaat aanpakken.
Ik ben namelijk ook (tzt) aan de beurt. K100RS '85

Ik overweeg ook om het zelf te doen en om te bekijken of op de standaard as gemodificeerd kan worden.(6 klinknagels vernieuwen(uitboren en opnieuw met nieuwe eventueel oversize nagels klinken) en 6 extra klinknagels erbij zetten)

Ik overweeg ook om het gewoon bij die 6 opnieuw klinken te laten; tenslotte heeft mijn moter het al 18j gedaan met de huidige 6 klinknagels! En ik verwacht niet dat ik er nog eens 18j op doorrij...

Als ik nu ook nog eens die klinknagels doorlas...zou dat een idee zijn?

Gr
Jan
Reply
Reactie van bezoeker 'John DC', geïmporteerd van het oude forum:

Dat oplassen vergeet dat maar. Nieuwe klinknagels is mischien een oplossing, als je tenminste die as kan uitbalanseren. Anders kan je er beter afblijven.
Reply
Reactie van bezoeker 'John DC', geïmporteerd van het oude forum:

Die tussenas vervangen zonder je blok er onderuit te halen is bijna niet te doen. VÈÈl beter is het om je blok er onderuit te halen. Voor een beschrijving van de de- en montage schaf je jezelf best een Peters handboek aan o.i.d. Of je die oude as kan laten repareren weet ik niet, heb daar geen ervaring mee. Moet je een nieuwe kopen dan zou ik eerder uitkijken naar een tweede hands. Die assen kosten een paar centen! Als het blok er dan toch uit is kan je de rest van het mekaniekje ook eens nakijken. Dan kun je er weer jaren zorgeloos van genieten.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)