12-22-2006, 12:27 AM
Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Bas,
Je probleem laat mij nog niet los. Zelf heb ik ook een 25/2waarvan de carburateur niet origineel was. Het vlottertje moet 11 gram zwaar zijn. Bij 7 gram sluit de vlotternaald te vroeg af. In dat geval 4 gram toevoegen in de vorm van stukjes bladlood. Met briefweger stukje wegenb.v 30 gram en dan een evenredig deel afknippen. Gaatje erin en om de naald op de vlotter leggen. Overigens, een vonk in de lucht wil niet zeggen dat er ook bij compressie een vonk komt. Als de condensator defect is gebeurt er vonktechnisch weinig. Condesator moet bij gelijkstroom een oneindige weerstand hebben. In ieder geval heb je iets te doen in het nieuwe jaar. Sterkte, Geert
Hallo Bas,
Je probleem laat mij nog niet los. Zelf heb ik ook een 25/2waarvan de carburateur niet origineel was. Het vlottertje moet 11 gram zwaar zijn. Bij 7 gram sluit de vlotternaald te vroeg af. In dat geval 4 gram toevoegen in de vorm van stukjes bladlood. Met briefweger stukje wegenb.v 30 gram en dan een evenredig deel afknippen. Gaatje erin en om de naald op de vlotter leggen. Overigens, een vonk in de lucht wil niet zeggen dat er ook bij compressie een vonk komt. Als de condensator defect is gebeurt er vonktechnisch weinig. Condesator moet bij gelijkstroom een oneindige weerstand hebben. In ieder geval heb je iets te doen in het nieuwe jaar. Sterkte, Geert