12-16-2006, 12:25 AM
Reactie van bezoeker 'Geert', geïmporteerd van het oude forum:
Aanduiding OT MOET voor inspectiegat staan als zuiger in hoogste stand staat. Cilinder heb je eraf, dus trek de drijfstang omhoog en kijk of aanduiding OT voor inspectiegat staat. Verschil is nu 2-3 cm. Doe daarbij nog 1 cm i.v.m. voorontsteking, ook in de S-stand is er nog enige voorontsteking, en je ziet dat de zuiger nog niet halfweg omhoog is wanneer de vonk valt. Zo draait hij dus nooit. Ik zie helaas maar 1 oplossing, uit elkaar en vliegwiel in juiste stand monteren. De spie doet niet mee voor de krachtoverbrenging maar dient alleen om het vliegwiel corret op de krukas te positioneren. Succes en sterkte, GEERT
Aanduiding OT MOET voor inspectiegat staan als zuiger in hoogste stand staat. Cilinder heb je eraf, dus trek de drijfstang omhoog en kijk of aanduiding OT voor inspectiegat staat. Verschil is nu 2-3 cm. Doe daarbij nog 1 cm i.v.m. voorontsteking, ook in de S-stand is er nog enige voorontsteking, en je ziet dat de zuiger nog niet halfweg omhoog is wanneer de vonk valt. Zo draait hij dus nooit. Ik zie helaas maar 1 oplossing, uit elkaar en vliegwiel in juiste stand monteren. De spie doet niet mee voor de krachtoverbrenging maar dient alleen om het vliegwiel corret op de krukas te positioneren. Succes en sterkte, GEERT