Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:
Ik rij ook door in de winter, behalve met sneeuw en of ijzel. Woon werk verkeer ~70 km/dag. Alleen m¥n probleem is om het blok van mijn K75 netjes te houden, dat is om de twee dagen poetsen. Daarom wil ik dit jaar eens proberen met tectyl maar welke soort tectyl gebruiken jullie en hoe verwijderen jullie dat achteraf? En omdat ik aan nieuwe winterhandschoenen toe ben, wil ik eens stuurmoffen proberen. Daarom heeft iemand ervaring hiermee, is het afdoende tegen koude handen en
passen stuurmoffen op een K75 stuur i.v.m. het remoliereservoir e.d.?
Reactie van bezoeker 'leon', geïmporteerd van het oude forum:
Zomer en winter op 100/7 RT (1979) ongeveer 10.000 - 15.000 jr. Pekel is voor mijn oude vieze motor niet erg, ik spuit hem paar keer per jaar in met WD40. Bij regen en sneeuw, dus als het op de eerste of laatste kilometers van mijn rit glad is, rijd ik niet. Koude valt mee, soms krijg ik ondanks winterhandschoenen met binnenhandschoenen bij heel erge kou na half uur of uur soms wel koude vingertoppen. Ik geniet in herfst en winter en bij regen erg van de kuip, die ik 's zomers vaak vervloek.
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Toen ik nog full-time werkte heb ik ook wel zomer en winter doorgereden. Soms moest ik mezelf "wakker" schoppen bij de afslag naar mijn dorp. Zat ik helemaal naar binnen gekeerd de kou te negeren.
In de Ardennen met sneeuw heb ik ook een keer gedaan, november '93. Was ook erg leuk en erg koud. Was met een zijspan: dan is sneeuw en glad gewoon leuk!
Als het niet hoeft: liever niet; als het nodig is: goed aankleden en gaan!
Egbert (55 8/12 oud en nog steeds geniet ik van mijn BMW!).
Reactie van bezoeker 'Reyer Blankevoort', geïmporteerd van het oude forum:
Ik rijd het hele jaar door, tot 2004 woon-werkverkeer, nu met pensioen. Ook ik geniet nog dagelijks, ook 's winters, al moet die nog komen.
Groeten,
Reyer, R80 1985 met s-kuipje
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:
Jos,ik gebruik al jaren tectyl amber 846.perfect spul, absoluut geen roest meer, dun opspuiten en met een kwastje of doekje uitsmeren dan zie er bijna niets van dus na de winter verwijderen hoeft eigenlijk niet(doe ik ook niet).delen die warm worden zoals blok en uitlaten regelmatig inspuiten met siliconen spray.en de pekel regelmatig van de motor spoelen met koud water. henry
Reactie van bezoeker 'Harry', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi km vreters
Ik rijd wel 2000km per jaar en geniet net zoveel als de mensen die het tien voudige rijden,Zondag,s morgens een blokje om over de veluwe en dan aan de koffie.
de 100rs is van bj 78 en heeft 51000 km gedraait en ben de tweede egenaar.
Gr Harry
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:
Ik vind dat we nou wel genoeg van die oh topics hebben...
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Lei,
er staat nergens dat je ze MOET lezen ;-)
groeten,
Egbert
Reactie van bezoeker 'Lei', geïmporteerd van het oude forum:
Jongen, je draaft door. helemaal bovenaan staat toch technisch forum, of niet? Een of twee off topics, ok, maar dit wordt internetvulsel.