Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:
Vandaag een fantastische dag, even naar udenhout geweest, om wat handel te bekijken.Tom Tom op instelling : zo stom als maar kan" en rijden maar!
De R90S snort als een poesje voor de kachel, de twee zuigertjes doen flink hun best.
Ik persoonlijk vind de herst een van de fijnste jaargetijden om te rijden, de frisse wind in je klep, lekker glad zo hier en daar, geeft het rijden een nog avontuurlijker karakter.
Ook vind ik het fijn om ongestraft tegen eikels van allerlei pluimage aan te kunnen trappen, soms rijd ik ze zelf helemaal plat, geweldig!
Kraag omhoog en trappen maar!
Maar nu de vraag of opmerking (niet technisch) wie of wat rijdt er in de winter door?
Nou geen open deuren intrappen, van bepaalde "merken" weten we het al, die waren afgelopen zondag voor het laatst buiten.Ik rijdt dus door in de winter, mits:
Het droog is en geen blubber op de weg, een beetje pekel is niet zo'n ramp. maar sneeuw of ijzel vind ik ronduit levensgevaarlijk.
Chris (winterrijder)
Reactie van bezoeker 'erik', geïmporteerd van het oude forum:
ik rijdt zomer en winter,wwon werk verkeer,behalve met sneeuw en ijzel.mocht ik overvallen worden door sneeuw en/of ijzel dan heb ik weinig keus,indien ik s,morgens al die rottigheid zie pak ik de auto.ongeacht de themperatuur rijd ik altijd met meijn pak aan.mischien dat ik daarom liever s,winters rijd dan zomers.immers tegen kou is te kleden tegen warmte word wat moeilijker.
Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:
In principe probeer ik ook door te rijden.Tot de pekel- en ijzel-tijd.
Vandaag ook lekker gereden, op de motor naar mijn werk(is 5 min. rijden)Moet dan altijd een stuk om rijden om (vind ik niet erg),om de RS rustig warm te krijgen.
En terug naar huis en ander weggetje pakken.
Daa-grtn,Rob G.
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:
Ook ik houd mijn R100RT (79) het hele jaar aan de praat. In de winter is het wel minder maar als boodschappenmotor (naar de markt en de koffers vol stoppen) is het minstens een keer in de week raak. Bij smerig of risicovol weer dus niet want dan gebruik ik mijn auto. Dan worden er dus minder pret kilometers gereden. Arrividerci
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Hier ook een 'jaarrondrijder', meestal op m'n R1100RS, maar als de winter komt met sneeuw, ijzel en ander ongerief, dan op de 3-wieler.
Tegen pekel helpt Tectyl ed. en tegen kou helpt een goed pak.
Een blikken koets rij ik al niet meer sinds de komst van de apk.
Groeten, Paul.
Reactie van bezoeker 'Walter', geïmporteerd van het oude forum:
Ook ik ben gewend dagelijks, dus ook in de winter het woon-werk ritje Druten-Eindhoven met de motor te doen. Overvallen door sneeuwbuien heb ik er wel eens 4 uur over gedaan. En inderdaad heeft de herfst met een beetje wind wel zijn charme. Om het draadje weer een beetje technische wending te geven ben ik benieuwd hoe ik de onlangs aangeschafte R1150GS optisch een beetje in conditie moet houden. Vaseline of Tectyl? Ten opzichte van de R80RT die ik voorheen reed is er weinig blank aluminium meer dus ik zou neigen naar Tectyl. Wie heeft andere tips?
Reactie van bezoeker 'jo', geïmporteerd van het oude forum:
Als het maar even kan: doorrijden. In de winter tegenwoordig verhoudingsgewijs vaker recreatieve ritten dan de rest van het jaar omdat de CS telkens uit de schuur komt zo gauw het een mooie dag is en de 'kriebels' niet meer zijn te houden.
Dus wel steeds meer een mooi-weerrijder geworden met het klimmen der jaren. 15 jaar geleden had ik nog een LAT-relatie op flinke afstand en was 't zomer en winter ongeacht weersomstandigheden elk weekeinde raak. Achteraf was dat toch de romantiek van het echte Beemer-gevoel: voorzichtig glijdend over de ijzel met beide voeten aan de grond naar het dichtstbijzijnde NS-station, helm bij het loket achterlaten en een weekje later het spul ophalen!
Naar m'n werk op de fiets: 5 minuten. Voor mij geen auto, nooit gehad ook trouwens. Als 't echt nodig is, weet ik wel een goedkope autoverhuur.
Reactie van bezoeker 'jaap', geïmporteerd van het oude forum:
Vanaf het moment dat ik een motor heb, al 44 jaar, met een onderbreking van 10 jaar, rijd ik zomer en winter door. Woon-werk verkeer met 1 toertocht per jaar met collega's. Gemiddeld zo'n 12.000 km per jaar. Alleen met de verwachting van ijzel of sneeuw ga ik met het openbaar vervoer. Maar dat is ca. 3 dagen per winter, dus overkomelijk.
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo,
mijn r45 is eigenlijk het hele jaar wel -onregelmatig- in 'dienst' op een mooie droge dag in de winter is het prachtig rijden!
en uiteraard haal ik de slee van zolder bij sneeuw en ijzel, maar dan blijft de bmw staan.
grt, peter v oossanen
Reactie van bezoeker 'Jos', geïmporteerd van het oude forum:
Ik rij ook door in de winter, behalve met sneeuw en of ijzel. Woon werk verkeer ~70 km/dag. Alleen m¥n probleem is om het blok van mijn K75 netjes te houden, dat is om de twee dagen poetsen. Daarom wil ik dit jaar eens proberen met tectyl maar welke soort tectyl gebruiken jullie en hoe verwijderen jullie dat achteraf? En omdat ik aan nieuwe winterhandschoenen toe ben, wil ik eens stuurmoffen proberen. Daarom heeft iemand ervaring hiermee, is het afdoende tegen koude handen en
passen stuurmoffen op een K75 stuur i.v.m. het remoliereservoir e.d.?
|