Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Banden R100RS
Reactie van bezoeker 'Frans D', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Op mijn R100 (1984) altijd Metzelers gehad. Bij 80 km/hr. moest ik altijd de handen goed aan het stuur houden, anders begon de hele voortrein te zwabberen. (Bij nieuwe banden en frame niet krom). Sedert 1,5 jaar gebruik ik voor Macadam 50. Het verschil is ongelooflijk. Volkomen strak sturen bij voornoemde snelheden.

Er is een andere importeur voor Metzeler. Ze zijn nu aanzienlijk duurder dan vroeger, terwijl de Michelins relatief een stuk goedkoper zijn.

Op mijn K100 nu ook een Macdam 50. Ook bij nat weer is de achterpartij een stuk stabieler.

Groeten,
Frans
Reply
Reactie van bezoeker 'huub', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn r100rs, mijn r60-6 en mijn Guzzi Le mans rijden allemaal op Bridgestone Battlax BT45. Superbanden! Goed grip op droog en nat wegdek en een redelijk klassieke look. Daar kunnen geen continentals (slechte ervaringen), metzlers (sporen) of michelins (ook wel goede ervaringen mee) tegenop!

Huub
Reply
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Mijn r100rs, mijn r60-6 en mijn Guzzi Le mans rijden allemaal op Bridgestone Battlax BT45. Superbanden! Goed grip op droog en nat wegdek en een redelijk klassieke look. Daar kunnen geen continentals (slechte ervaringen), metzlers (sporen) of michelins (ook wel goede ervaringen mee) tegenop!

Huub
Huub,

wat zijn je slechte ervaringen met Continentals?
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor de reactie's wat betreft banden voor mijn R100RS het worden de Michelin banden.

Peter
Reply
Reactie van bezoeker 'Frans C.', geïmporteerd van het oude forum:

Altijd Metzelers gereden (nu R100RT '81): geen last van richels, het is geen dweil en stuur met 1 hand door de 80 heen (het slingeren ken ik van andere BMers en is denk ik aan een combinatie van factoren te wijten).
Toch wil ik best wel eens een ander merk proberen, uit de reacties hierboven lijkt alles beter dan Metzeler.........
Reply
Reactie van bezoeker 'huub', geïmporteerd van het oude forum:

Jan,

De conti-ervaringen zijn van lang geleden moet ik toegeven, zaten ooit op m'n 60/6. Problemen met lengterichels (sporen) en bij nat weer gaven ze minder vertrouwen.

Huub
Reply
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Jan,

De conti-ervaringen zijn van lang geleden moet ik toegeven, zaten ooit op m'n 60/6. Problemen met lengterichels (sporen) en bij nat weer gaven ze minder vertrouwen.

Huub
eerst zwartwit, later nuanceren, zo zie ik dat graag.
Ik weet natuurlijk ook niet wat wijsheid is, het verschil Metzeler-Conti is opmerkelijk, maar dat zal ook wel opgaan voor Metzeler-iets anders of zelfs vice versa.
Reply
Reactie van bezoeker 'Rudy', geïmporteerd van het oude forum:

Had onder mijn R75/5 in den beginne Continentals zitten, deze moesten na 20 jaar toch maar eens vervangen worden.
Metzelers gehad, Michelin's gehad en nu weer Continental.
Beste rijgedrag en safe gevoel bij de Michelin M38S, worden helaas niet meer gemaakt, Metzeler vond ik een erg stugge band en sinds kort weer Conti's er onder.
De Conti's geven ten opzichte van de Michelin een zwaarder stuurgedrag,maar is ook weer erg wennen.
Afgelopen zondag langdurig in de regen gereden met 120-130 km/uur en ze geven een safe gevoel.
Resume:bandenkeuze is en blijft heel erg persoonlijk, hangt van het type motor af en hoe er mee gereden wordt.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ga tegenwoordig voor de Bridgestone BT 45 heb metzelers en macadams gehad de bt 45 bevalt me beter.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)