Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Banden R100RS
Reactie van bezoeker 'peter', geïmporteerd van het oude forum:

Ik ben een R100RS (1979) aan het opknappen nu moeten er nieuwe banden op.
Zowel de voorband als achterband zijn aan vervanging toe.
Voorkeur voorband ME 11 van Metzler , achterband ME 77 van Metzler heeft iemand met deze banden ervaring.
Reply
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

vragen op motorfora over banden, olie etc. leiden meestal tot vele antwoorden vanuit diverse richtingen, bepaald door gevoel en de beurs. Ik reed altijd Metzeler, maar sinds ik Continentals heb rijdt het toch een stuk beter, plakt beter, het is een andere motorfiets (r90s). Ik vind het een groot verschil.
Metzeler komt tegenwoordig uit Brazilie, terwijl Continental gemaakt wordt in het land waar onze motoren vandaan komen. Als je nu toch een duits kwaliteitsproduct hebt, koop dan ook passende banden.
In motorrad classic van een paar maanden geleden stond een bandentest voor zgn "youngtimer" , wellicht interessant.
Ook ik wacht op meer reacties.
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom De Roy', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb zeer goede ervaringen met Bridgestone Batlax
Plakt op de baan als geen ander Ik rij ongeveer 40,000km per jaar en deze banden zijn winter en zomer een ware zaligheid

Have Fun Own The Street

Tom
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:vragen op motorfora over banden, olie etc. leiden meestal tot vele antwoorden vanuit diverse richtingen, bepaald door gevoel en de beurs. Ik reed altijd Metzeler, maar sinds ik Continentals heb rijdt het toch een stuk beter, plakt beter, het is een andere motorfiets (r90s). Ik vind het een groot verschil.
Metzeler komt tegenwoordig uit Brazilie, terwijl Continental gemaakt wordt in het land waar onze motoren vandaan komen. Als je nu toch een duits kwaliteitsproduct hebt, koop dan ook passende banden.
In motorrad classic van een paar maanden geleden stond een bandentest voor zgn "youngtimer" , wellicht interessant.
Ook ik wacht op meer reacties.
Beste Jan je reed vroeger op Metzler banden zijn deze banden slecht of voelen ze niet vertrouwd aan. Mij gaat het erom dat de Metzler vertrouwd aan voelt en niet als je een bocht instuurd zo van hallo ,had ik maar een ander merk gekozen.Ik heb geen ervaring met een R100RS vandaar dit onderwerp
Reply
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:

het is een combinatie van een beter gevoel in de bochten ( het rubber is ook voelbaar zachter) en het minder zenuwachtig reageren op langsnaden en oneffenheden.
Metzeler is niet slecht. Probleem is dat je het verschil pas goed voelt als je gewend bent aan iets anders.
Reply

Quote:het is een combinatie van een beter gevoel in de bochten ( het rubber is ook voelbaar zachter) en het minder zenuwachtig reageren op langsnaden en oneffenheden.
Metzeler is niet slecht. Probleem is dat je het verschil pas goed voelt als je gewend bent aan iets anders.
Jan ik ga toch voor Metzler banden ik rijdt de R100RS straks voor puur plezier. En omdat de R100RS nog een complete metamorfose moet ondergaan loopt het al aardig in de papieren en Metzler is prijstechnisch wel okee.
Bedankt voor je informatie.

Mvg. Peter
Reply
Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:

Hier ook een R100RS rijder,bandjes dat is puur persoonlijk.Na veel er over op internet ,forums,etc ,nageplosen,gesneupt,ed. ben ik voor Mich. macadams 50 voor en achter gegaan.Ik had voor Avon (die was op) en achter Metz.70 ofzo iets.
Bij droog weer geen probleem ,alleen de langsrichels op het wegdek op de highway`s ging mijn Metz .een eigen leven leiden ,met nog goed profiel + met regen werd het een dweil,dus ? Geen Metz op deze machine meer!En tot nu toe ,zo`n 3000 klm.`s verder rijden de Macadams nog als een speer.
Maar dat is puur persoonlijk, veel geluk met de jacht.

Daa-grtn Rob G.
Reply

Quote:Hier ook een R100RS rijder,bandjes dat is puur persoonlijk.Na veel er over op internet ,forums,etc ,nageplosen,gesneupt,ed. ben ik voor Mich. macadams 50 voor en achter gegaan.Ik had voor Avon (die was op) en achter Metz.70 ofzo iets.
Bij droog weer geen probleem ,alleen de langsrichels op het wegdek op de highway`s ging mijn Metz .een eigen leven leiden ,met nog goed profiel + met regen werd het een dweil,dus ? Geen Metz op deze machine meer!En tot nu toe ,zo`n 3000 klm.`s verder rijden de Macadams nog als een speer.
Maar dat is puur persoonlijk, veel geluk met de jacht.

Daa-grtn Rob G.
Rob nu begin ik toch te twijfelen over de Metzlers ik heb deze R100RS gekocht voor mijn plezier en ik wil absoluut geen dweil ook als is het een oudje.
Maar dat de bandjes zoveel uitmaken op een R100RS is wel fijn om te weten ik zal toch nog wat informatie vergaren voordat ik nieuwe bandjes aanschaf.

Mvg. Peter
Reply
Reactie van bezoeker 'Theo M', geïmporteerd van het oude forum:

Mij bevallen eveneens de Michelin Macadams het best op mijn R100RS.
Binnenkort gaan er weer een stel nieuwe op voor de 4de achtereenvolgende keer.
Ben dol op hard rijden. Ze voldoen prima bij droog dan wel nat weer.
Macadams zijn overigens redelijk van prijs.

Theo

Reply
Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:

Blijft natuurlijk puur persoonlijk hË,maar de bandjes kunnen ook hun leeftijd hebben.Dwz.Je hebt jouw RS gekocht maar de Metz. of andere bandjes kunnen gewoon hun tijd gehad hebben,van het stilstaan is ook niet goed voor het rubber,dus als je gaat vervangen dan gelijk voor en achter van het zelfde merk.Wat ik al zij ik heb macadams tubelles met binnenband .Daar de velg van de RS geen tube velg heeft,Gaat prima ,allleen zorg dat der geen lucht tussen de binnen en buitenband komt met de banden op de velg-montage,ik ben er bij gebleven toen ze de rubbers om de velgen zetten,+ uibalanceren ,dan zie je ook gelijk of er inderdaad de lucht eruit is bijv..Even een werkje maar het rijdt gelijk prettiger. En inderdaad de prijs van de Mac.`s is erg redelijk,vaak even bestellen maar dat was het wel waard.
Daa-grtn,Rob G.

[img]/import/photos/p20622s.jpg[/img]
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)