Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
olielek
Reactie van bezoeker 'Marc Teughels ', geïmporteerd van het oude forum:

Heb vorig jaar een hybriede R100RT gekocht (kader 90/6, al de rest van R100RT
Reply
Reactie van bezoeker 'Math Houwers', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb eenzelfde fenomeen met mijn R90s gehad en een nieuwe keering hielp niet. Na een grondige inspectie bleek de olie uit enkele van de gaten te komen van de bouten waarmee het vliegwiel op de krukas zit. Nu blijkt dat aan de binnenkant van het vliegwiel(aan de krukas zijde) normaal gesproken een grote O-ring zit die de afdichting verzorgt tussen de krukas en het vliegwiel. Bij mijn R90s zit die er echter niet. Hierzit ook geen uitsparing voor dus hij hoort hier ook niet te zitten. nu weet ik niet of bij jou motor wel een O-ring behoort te zitten. Als je overgaat tot het monteren van een nieuwe keering zou ik dit in ieder geval wel controleren. indien er geen O-ring zit dan behoort de passing dusdanig af te dichten dat er geen olie tussendoor kan glippen. Je kunt nog wat extra vloeibare pakking op het vlak smeren zodat er zeker geen olie langs kan.
Succes.

Math
Reply
Reactie van bezoeker 'Ger', geïmporteerd van het oude forum:

Je zult er vast zelf wel aan gedacht hebben, maar zitten alle boutjes van het carter nog goed vast?
Reply
Reactie van bezoeker 'Jaap van 't Hoff', geïmporteerd van het oude forum:

Ik herken de willekeur in lekken bij mijn R 100 RT.
Bij mij heeft het vervangen van de oliedruk sensor geholpen. Je moet wel even sparen; investeringskosten 4.83 euro en 80 euro aan Dreft om de straat weer schoon te krijgen
Sucses, Jaap
Reply
Reactie van bezoeker 'bep', geïmporteerd van het oude forum:

als het versnellingbakolie is(dat ruik je)kan het je vrijstandschakelaar zijn die niet goed vast zit.
Is het motorolie ,dan kan het de afdichting van je achterste krukaskeerring of van de oliepompdeksel zijn.
bep
Reply
Reactie van bezoeker 'Ron bruijn', geïmporteerd van het oude forum:

Min R 80 lekt ook iets maar niet zo erg dat ik er meteen aan gaat sleutelen.
De keerring kost niet zoveel maar wel de koppelingsplaten die dan eigenlijk gelijktijdig moet vervangen.
Als je aan de olie ruikt kun je ook nagaan of e.e.a. niet wordt veroorzaakt door een kapotte keering ingaande as versnellingsbak. Versnellingsolie ruikt vies.
Kijk ook eens naar de sensor van de olie druk, dat kan ook een bron van kwaad zijn. De kosten hiervoor zijn zeer gering.

Groetend,

Ron Bruijn
Reply
Reactie van bezoeker 'Wil Jansen', geïmporteerd van het oude forum:

Zoals je het beschrijft lijkt het op een lekke krukas keerring. Je kunt nog proberen je oliepeil niet op maximum te zetten, maar halverwege tussen min en max in. Als dat niet helpt zal er toch gesleuteld moeten worden.
Sucses!

Wil.
Reply
Reactie van bezoeker 'Louis P.V.M. van Rijn', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Wil.

Eens heb ik een doorslaande rubberring gehad onder de oliepompdeksel. Ging ook op de vreemdste momenten lekken. Na vervangen, en goed vastdraaien die 4 schroefjes, was het over. Dat kan het dus ook zijn want het zit erg dicht in de buurt van de krukasring.

bekijk het dus alle twee..

groetjes , Louis
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)