Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mist en Ver-stralers monteren
#11
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Mistlampen mogen alleen branden met stadslichten, dus niet met dimlicht.
Daarom destijds het relais gekoppelt aan de dimlichten, zodra deze aan zijn krijgt het relais aan twee zijden 12 volt en schakelt niet in. Als ik de verlichting op stadslichten over schakelt loopt de stroom via de dimlichtlamp naar massa en gaan de mistlampen branden. (via een aparte schakelaar)
De verstraler had ik over het grootlicht laten lopen dus grootlicht aan dan ook de verstraler aan.
Denk ook aan zekeringen tussen de voeding van de lampen.

Groetend,

Ron
Reply
#12
Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:

@ Ron,ja bedankt nog voor de aanvulling.Was zowiezo niet vanplan om dim en mist tegelijk te laten branden.In zulks weer bij mist of sneeuwbui kan je ook beter geen dim voeren ,je verblindt jezelf.Maar ik ga alles apart aansluiten,met de bijbehorende relais en zekeringen,plus elk een eigen waterdichte schakelaar.Zal alleen in de gaten moeten houden wat er brand maar dat is niet moeilijk.Wil niet teveel aan het bestaande toveren.

Grtn,Rob G.
Reply
#13
Reactie van bezoeker 'Koen', geïmporteerd van het oude forum:

Ik weet toevallig dat bij een bepaald type bus van de HTM (Den Haag) de H7 lampen vaak stuk gingen, nu gebruikt men daar speciale "Heavy Duty" types voor. Of die ook in 12 volt leverbaar zijn weet ik niet maar je zou het kunnen onderzoeken, heb je meer vrijheid in lampkeuze. (Of: @#$%%, ben ik er nog niet uit!!)
Reply
#14
Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:

Goede savonds allemaal,`k heb de FF50 besteld _Met_ H7 lampskes,ben benieuwd ermee .Ga toch voor iets kleiner formaat,heb dan meer mogelijkeheden om er mee te vogelen met de plaats.En las ergens op het net dat sdit type ook gebruikt wordt bij trail/off-road bikes,we proberen het gewoon.As. vrijdag komen ze binnen,dus het weekend even passen een meten .
Er mag best wel wat nieuwerwetse dingen op een oudje,gaat ook om de veiligheid(1e prioriteit) en functinaliteit(ook nr.1)
Daa-grtn,Rob G.

[img]/import/photos/p20594s.jpg[/img]
Reply
#15
Reactie van bezoeker 'Bep', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

Let er bij de montage van de mistlampen op dat je ze zo laag mogenlijk monteerd
zodat ze onder de mist door de weg verlichten.
Als je ze te hoog monteerd schijnen verlichten ze de mistbank voor je ,en zie je helemaal geen weg meer.

Groeten Bep.
Reply
#16
Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt Bep,logisch op zich,dan kunnen ze op de valbeugels.Ook opgelost!
Daa-grtn Rob G .

[img]/import/photos/p20621s.jpg[/img]
Reply
#17
Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:

Heb ze binnen( de Hella FF50) ,denk dat ze erg strak staan als ze aan gesloten en gemonteerdt zijn.Moet nog wat beugels en stroom-draadjes etc. erbij hebben,morgen even halen en dan opbouwen de handel.
Zal straks de hele wereld verlichten,

daa-grtn Rob G.
Reply
#18
Reactie van bezoeker 'jesper', geïmporteerd van het oude forum:

Post je een foto van hoe het was en hoe het geworden is. Ben nl. erg benieuwd.

Groeten en suc6.

Jesper.
Reply
#19
Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:

Ja vandaag wat kabels opgehaald en beugels voor de lampen,plus een zekering erbij.Bedoeling is vandaag het spul monteren , hoofd-kabels vanaf accu doortrekken en be-tapen(waar het kan door schavielen,tegen metaal aan met trillingen,ed.)Zodat we van de week de relais en aan sluitingen door kunnen trekken naar de lampen,schakelaars.Zoals ik al zij,wil ik het buiten alle bestaande kabels /schakelingen die al bestaan,om toekomstige evt. storingen snel te kunnen uitsluiten.Nadeel is dat je extra kabels krijgt,maar ik heb een kuip en daar gaat een hoop in,plus droog(wel inspuiten )
De basis heb ik klaar ,nadeel van de lampen dat je zelf nog draad moet tappen met de zelf tappers.Heb daar ÈÈn zelftapper voor gebruikt van de 4,als er een verkloot word is dat er maar ÈÈn. Kwam er achter met montage binnenwerk en buiten case ,dat de bijgeleverde bouten niet pakten in het huis(zit geen schroefdraad in)moet je zelf tappen dus.No problem maar moet je wel even weten van te voren.Is makkelijker dat dat is getapt voor je alles erop gaat zetten.
Heb ook wat foto`s gemaakt,voor de mensen die er om vroegen.
Maar het is als je de spullen klaar hebt ,snel te doen.
Daa-grtn en foto`s volgen(moet die nog bewerken)
Rob G.
Reply
#20
Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ja vandaag wat kabels opgehaald en beugels voor de lampen,plus een zekering erbij.Bedoeling is vandaag het spul monteren , hoofd-kabels vanaf accu doortrekken en be-tapen(waar het kan door schavielen,tegen metaal aan met trillingen,ed.)Zodat we van de week de relais en aan sluitingen door kunnen trekken naar de lampen,schakelaars.Zoals ik al zij,wil ik het buiten alle bestaande kabels /schakelingen die al bestaan,om toekomstige evt. storingen snel te kunnen uitsluiten.Nadeel is dat je extra kabels krijgt,maar ik heb een kuip en daar gaat een hoop in,plus droog(wel inspuiten )
De basis heb ik klaar ,nadeel van de lampen dat je zelf nog draad moet tappen met de zelf tappers.Heb daar ÈÈn zelftapper voor gebruikt van de 4,als er een verkloot word is dat er maar ÈÈn. Kwam er achter met montage binnenwerk en buiten case ,dat de bijgeleverde bouten niet pakten in het huis(zit geen schroefdraad in)moet je zelf tappen dus.No problem maar moet je wel even weten van te voren.Is makkelijker dat dat is getapt voor je alles erop gaat zetten.
Heb ook wat foto`s gemaakt,voor de mensen die er om vroegen.
Maar het is als je de spullen klaar hebt ,snel te doen.
Daa-grtn en foto`s volgen(moet die nog bewerken)
Rob G.
snou,zo krijg je ze;
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 9 Guest(s)