Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mist en Ver-stralers monteren
Reactie van bezoeker 'jo', geïmporteerd van het oude forum:

Rob,

OK, ik ben overtuigd. Dit is het mooiste systeem dat ik tot nu toe op een BMW gezien heb. Klopt het dat je de rechter lamp iets verder uit het midden hebt geplaatst dan de linker, of is dat gezichtsbedrog? Heeft wellicht met je kuip te maken, waar ik dan bij de CS geen last van heb.

Wat de wettelijke regels betreft: op m'n 75/5 (goeie ouwe tijd) had ik 2 breedstralers gewoon gekoppeld aan het grootlicht. Zo illegaal als maar wat dus, maar jaren mee gereden en nooit problemen gehad. Ik herinner me een avondlijke rit in de stromende regen van Lauwersoog naar Venray, grotendeels over de snelweg, waarin ik die peren continu aan heb gehad. Wat was ik toen blij met die dingen. Regelmatig kreeg ik trouwens de opmerking dat het van voren leek of er een trein in aantocht was met die driehoek van lichten.
Nadeel op de 75/5 was natuurlijk de kleine accu, die kreeg bij zo'n stroomvraag een flinke opdonder. Maar met ÈÈn ver- en ÈÈn breedstraler, gescheiden bediening en de grotere accu van de CS moet het kunnen.
Fijn project voor de aankomende donkere dagen.....
Reply
Reactie van bezoeker 'Rob G.', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt allen ,voor de lof.De lampjes zijn inderdaad iets uit het midden naar buiten geplaatst. En richting moet ik nog in de goede banen lijden,maar het is nu al kicken.Met de regelgeving,probeer ik in de gaten te houden.Maar als de situatie er om vraagt gaat een van de2 aan.
Bij-dankt,Rob G.
Reply
Reactie van bezoeker 'Peter', geïmporteerd van het oude forum:

Ha rob,

Nog steeds tevreden over de extra kaarsen ?

Grt, Peter
Reply
Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum:

Nou Peter,goeie dag. Ja ze branden nog als een tierelier.Het mooiste is dat ik ze onder het rijden met de hand kan stellen naar waar ik ze wil hebben. Ik heb er geen spijt van. Rob G.
Reply

Hoi, ok mooi, zal ook zoiets overwegen.
Reply

Om twijfels weg te nemen, mijn r45 rijd nu al een tijdje met lucas achtige rvs mistlampen, zitten H3 van 55 W in, en rij dat samen met gedimt groot licht, dus 55+55+55 en achter nog plus klok verlichting zeg een 190 W bij elkaar.

En dit gaat goed met betrekking tot de lading, accu blijft zeer goed op spanning ondanks mijn kleine stukje woon-werk, slechts 11 km.

grt, Peterr45
Reply
Rainbow 
Beste rijders:
Ik heb alle reacties gelezen, heel interessant.
Maar ik heb een volgende vraag over de lampen.
Ik heb een TATA SIERRA (geen FIETS maar een 4.wdr.)
Een groot gedeelte van de kabelboom aan de achterkant is verloren gegaan.
Het grootste gedeelte is al hersteld maar zit nu met de aansluiting van het mistlicht aan de achterzijde.
Ik heb een oplossing? van iemand gekregen maar weet niet of dit klopt.
Zijn oplossing is!!
Via het bestaande relais van de dimlichten, vanuit het werk contact  klem "85" een draad leggen naar een nieuw relais voor de mistlamp achter.
((Vanaf de accu een rode GEZEKERDE draad naar contact '30" van het relais en vanaf contact "87" naar de mistlamp.))
Dit (extra nieuwe) relais via de normale weg aansluiten op contact "86" ( dat is dan de voeding voor de stuurstroom)
en de min/massa contact "85" van de stuurstroom aansluiten op de carrosserie.
Via contact "30" van het  nieuwe relais en contact  "87" een draad naar de mistlamp aan de achterzijde en deze aansluiten op de plus van de fitting, de min- van de fitting aansluiten aan massa.
Echter ik wil wel kunnen zien, via een controlelampje, dat de mistlamp brandt.

Dat wil ik doen via 1 schakelaar op het dashboard met 2 aansluitdraden.
Een als plus voor het lampje en de andere als min- van het lampje aan de carrosserie.
MAAAAAAAAAAAR waar haal ik de plus voor het lampje dan vandaan?

Sorry voor deze lastige vraag!! maar via veel autofora weet niemand een oplossing.

Hopelijk kan/wil iemand van dit forum mij helpen, verblijf met vriendelijke groet en de meeste hoogachting
Bertie Bugac
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)