Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum:
van mijn r80/7 1978 blijf het groene lampje van de richtingaanwijzer op het dachboord af en toe branden.
kan iemand mij vertellen wat daar de oorzaak van is
Reactie van bezoeker 'Luud', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Willem,
info is wel erg beknopt. Graag meer, zoals: wanneer blijft lampje branden, als richtingaanwijzers gebruikt worden? Zowel links als rechts? Branden er gelijktijdig ook lampjes van de richtingaanwijzers, zo ja welke? Zit er een alarmlichtinstalatie op? Mijn eerste reactie is dat er niet de juiste lampjes in de richtingaanwijzer zitten, dit moet 12 volt/ 21 watt per lampje zijn. Haal ze er eens uit, controleer dit , reinig de contacten en probeer. Maar nogmaals, info graag.
Boxergroet,
Luud.
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Luud,
goede start.
Een kleine aanvulling n.a.v. ervaring van vandaag: als bij mij 1 lampje stuk is gaat de zaak veel sneller knipperen. En als (zoals vandaag) de verbinding naar het zijspan verbroken is gaat het relais zoemen en blijft het groene lampje branden zoalng ik de rechter knipper aan heb. Het probleem kan dus heel goed in deze richting liggen.
Groeten
Egbert
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Nog een bijna vergeten ervaring:
ik had een tijdklang af en als ik het linker knipperlicht aanzette dat hij af en toe te snel knipperde, en dan alleen achter.
Ik had, nadat ik de RT kuip er af had gehaald een los knipperlicht gemonteerd. Openmaken en goed kijken leerde me dat er een blikken plaatje was stukgetrild waardoor er soms geen massa was in het verder plastic huisje.
Het probleem kan dus soms in lullige kleinigheden zitten, wil ik maar zeggen.
Succes
Egbert
Reactie van bezoeker 'jan', geïmporteerd van het oude forum:
ik heb dat ook. R 80/7 van 1976. er is al eerder een topic over dit onderwerp verschenen. Verder geen zorgen maken en gewoon doorrrijden.
denk aan de slogan van de amerikanen-if it aint broke, you dont have to fix it-
groet van Jan
Reactie van bezoeker 'willem', geïmporteerd van het oude forum:
wat er nauw gebeurd is het volgende. de eerste 5 minuten gaat het goed maar daar na blijft hij constand branden. ik heb alle lampen nagekeken 12v 21w verbindingen zijn goed,ik denk dat ik er maar mee moet leren leven.in ieder geval bedankt voor de reacties