Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:
Gisteren was het motormarkt in Hardenberg.
Ik moest helaas werken en kon er daarom niet heen maar misschien jij (als lezer) wel.
Vertel eens heb je de slag van je leven kunnen maken op deze markt?
Ik ben wel nieuwsgierig wat er allemaal ge en ver kocht is.
Laat maar eens lezen..
Groet van Ton
Reactie van bezoeker 'Bert', geïmporteerd van het oude forum:
Ik ben er gisteren geweest en niets gevonden.
Was trouwens niet superdruk. Zal wel door het weer gekomen zijn maar ook een boel professionele verkopers (b.v. gereedschappen) waren er niet.
Ook vind ik het aanbod hoe langer hoe slechter worden. Superprijzen worden er gevraagd voor dubieueze artikelen.
Denk zelf dat ik de komende keer niet ga. Was een geregelde bezoeker.
Reactie van bezoeker 'rene', geïmporteerd van het oude forum:
Ik ben het eens met Bert de lol is er af ik ging voornamelijk naar Vehikel en brommerbeurzen. Ik ga sinds afgelopen jaar niet meer het hobby aspect is weg.
Reactie van bezoeker 'fred', geïmporteerd van het oude forum:
ik WAS een bezoeker van zowat alle beurzen
van af het begin denk eind jaren 70 begin 80
wat er nu gebeurd was et verwachten, alles raakt op
de handelaren moeten het ook inkopen en jij weet voortaan wat
je op een beurs betaalt dus je prijs weet je ook
vroeger stonden er half gesloopte motoren maar nu zit er geen stangetje
meer aan een spatbord
tel de benzine die je moet betalen om die doos ondedelen te gaan kopen en
wat nog verkoopbaar is moet je dan zien te slijten
ben zelf geen handelaar, maar snap het wel
afgelopen vehikel heb ik nog eens rond gelopen, maar goed bekeken is
het bijna allemaal rommel, als je alles pakt wat leuk is om naar te kijken en waar je van zegt dit is een leuk onderdeel voor iemand die het kan gebruiken
dan heb je aan een kleine hal voldoende
ik ga veel naar belgie, is echt gezellig en er duikt nog eens wat op ( hoelang nog ? )
hoewel de prijzen voor motoren daar ook stijgen, maar ja DEN HOLLANDER IS GEK HE
die betaalt wel
zelf heb ik enkel jaren geleden vanwege dit probleem een oltimer compleet in slechte staat en veel los spul er bij gekocht , rij zelf een gerestaureerd model
dit puur voor onderdelen op lange termijn
het is jammer maar dit zal wel zo horen, daar in tegen wordt er ook veel nagemaakt
en tegen redelijke prijzen , bedoel hier mee 300 euro voor een versn.bak tandwiel
is misschien duur , maar 300 euro uitsparen en niet meer rijden of 300 euro betalen en weer rijden
denk ook dat de hoeveelheid beurzen ook geen goed doet aan het bezoekers aantal
m.v.g fred
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:
ben ook in hardenberg geweest,waren op het buitenveld een hoop lege plekken wat volgens mij voornamelijk kwam omdat er slecht weer werd verwacht.er waren slechts 2 handelaren met bmw onderdelen.ga al jaren naar deze beurs maar zo rustig als het nu was heb ik niet eerder meegemaakt. en ja de prijzen he. betaalde je vroeger voor een bougietje of een bougiedop 4 tot 5 gulden,dat betaal je nu in euro's. jaren terug kocht ik er nog een doos met 10 stuks ngk bougies voor 25 gulden.die tijd is voorbij.jaren terug kocht ik er oldtimerbrommertje,een mobylette fietsomatic uit 1961 in zeer goede originele staat voor 350 gulden. nu stond er ook eentje maar dat was een roestbak,voor 300 euro.ik bedoel maar, we worden allemaal genaaid met die euro.
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:
Bekend verschijnsel, ik ga al jaren niet meer naar dat soort beurzen, als eerste viel utrecht af, met 10gld parkeerkaarten (!!!), tja dat was in de auto hobby tijd, ik blijf erbij dat sinds de belastingvrijheid, alles is verziekt door GELD, wederom GELD.
Toen kwamen de oldtimerhandelaren en verdwenen de oldtimer liefhebber, heel jammer.
Ik ging op mijn 17-de met mijn oude berini corona naar de beurzen, was toen leuk gezellig en betaalbaar. Tijd is inderdaad voorbij. zie marktplaats, in gld tijdperk had je een rijdend ding met apk voor 500 gld, nu begint dat bij 1000 euro, raar maar waar.
Nog wat : als je een drankje en een broodje wil, kan je ook je knip VER open trekken! door dure gepachte tenten. BAH!
Grt, Peter
Reactie van bezoeker 'Coen', geïmporteerd van het oude forum:
Ik ga ook al een tijdje niet meer naar beurzen toe. Vooral oud BMW-spul is al een tijd nauwelijks meer te krijgen. Nu heb ik het geluk dat ik in de buurt van de Knalpot woon, dus als er wat nodig is kan ik net zo goed daar gaan kijken.
Oud Engels spul ( ik heb ook een Norton) is helemaal 'obsolete'.
Ik heb overigens het idee dat er via internet ook een hoop verhandeld wordt. Dit is natuurlijk een behoorlijke concurrent voor het beursgebeuren.
Coen
Reactie van bezoeker 'Dolf', geïmporteerd van het oude forum:
Hardenberg is de enige beurs waar ik nog naar toe ga. Nou ja, plus de Machtige Motordagen dan ook. Maar dat is anders. Hardenberg is gezellig en je vindt er altijd wel wat. Allleen had ik ff geen plek voor een gedeeltelijk gedemonteerde Dnepr/Ural . Voor maar 200 euri. Met papieren. En als je voor heel weinig een Japanse pekelfiets wilde scoren, dan was je er ook goed. En er stond zelfs een nieuwe R65 voor mijn R65
Reactie van bezoeker 'Arno van Rooijen', geïmporteerd van het oude forum:
De beurs in Hardenberg viel gelijk met Veterama in Mannheim. Een enorm grote beurs (het parcours was ongeveer 18km) met redelijk veel BMW-aanbod. Ook van Nederlandse handelaren.