Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Theo', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb een BMW R100 met zijspan '84 met een klein scherm op het stuur en ik ben nu op zoek naar beenkappen die ik op de motor kan monteren.
Waar kan ik die uithalen of wie heeft nog een stel voor de verkoop?
bvd. Theo
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Theo,
op Urals waren ze wel eens gemonteerd. Als er nog een importuer van die machines bestaat zou je daar kunnen kijken. Moet je mogelijk wel de bevestiging een beetje aanpassen.
Een andere optie is een klien hulpframe bij het balhoofd plus valbeugels. Dan kan je plaatwerk (laten) maken en monteren.
Succes
Egbert
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:
BMWhad in de zeventiger jaren ook kappen die aan het frame gemaakt werden aan weerszijden bovende cilinders naast de tank. Ik weet niet of ze nog bestaan. Toen gebruikte ik ze ook op een 75/5 in combinatie met een windscherm. Een nadeel. Er was geen voetbescherming dus een plas gaf toch ooit natte voeten. Ook daar valt met wat creativiteit wel iets te verzinnen. bv. een construcie aan de valbeugels.
Succes.
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:
Een RT kuip vind je geen optie? Op marktplaats vind je ze nog best wel.
Leuke website trouwens.
Evt beenkappen van een MZ pasmaken? zijn wel goedkoper.
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb gisteren een reactie toegevoegd met een link van een zaak in Duitsland, die de beenkappen nog levert, voor elk oud boxermodel. Dit is waarschijnlijk om concurrentieredenen verwijderd. Het is de Duitse leverancier van Heinrich-artikelen. Misschien vind je het met google... Succes!
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Volgens mij heeft de politie ze ook gebruikt. Ik meen me te herinneren dat ze er ook waren met een soort spatlappen om de door Jeroen gesignaleerde natte voeten te voorkomen. Weet het allemaal niet zeker.
Groeten,
Egbert
Reactie van bezoeker 'Koen', geïmporteerd van het oude forum:
De (Heinrich?) beenkappen heeft mijn vader ook op zijn R50/5 gehad, dit in combinatie met een lederen kniezeiltje (met een riem om de tank heen). We hebben ze nog steeds ergens liggen maar of hij ze verkopen wil weet ik niet (hij is momenteel voor 3 weken in Finland). Natte voeten werden (deels) voorkomen door rubber flappen die onder de cilinders gemonteerd zijn: een hoeklijntje dat aan de onderst motorbout gemonteerd zit met daarop een rubberflap gepopnagelt, een uitsparing voor de uitlaat. Ik meen van origine een Krauser accesoire. Dit is vrij eenvoudig na te maken.
Koen