Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'Bart Sprengers', geïmporteerd van het oude forum:
ik heb het probleem dat mijn r1100rt af en toe volledig dood is als ik het contact opzet, nog een keer aan uit of wat aan het stuur trekken en hij doet het weer. Het lijkt of er ergens een slecht contact of zo zit. Nu sinds gisteren lukt het niet meer om contact te maken, de accu is nog goed dus dat is het niet. Voor ik mijn motor ga afbreken om het probleem te zoeken: is er misschien iemand die dit herkent, is dit een meer voorkomende storing
Reactie van bezoeker 'Ronald', geïmporteerd van het oude forum:
Bij mij viel regelmatig het grootlicht uit tijdens het rijden. Onlangs heb ik het startrelais moeten vervangen omdat de startmotor niet meer wilde. Geen schokkende dingen maar wel vervelend en redelijk goedkoop te verhelpen.
In mechanisch opzicht gaan de boxers een eeuwigheid mee, maar volgens mij is de electra de zwakke schakel na enkele tientallen jaren trouwe dienst. Op zich niet zo raar met dit vochtige klimaat, maar wel vervelend.
Probeer e.e.a. eens door te (laten) meten, waarschijnlijk is 't iets onbenulligs als een gecorrodeerd contact of onwillig relais. Een handboek of stroomschema is onmisbaar.
Succes, Ronald
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Begin met zoeken in de bedrading die onder uit het slot komt, de aansluiting daar wil wel eens loskomen en even verder zit een knik waar de draadboom altijd beweegt als je het stuur verdraait.
Groeten, Paul.
Reactie van bezoeker 'Bart Sprengers', geïmporteerd van het oude forum:
bedankt voor de reacties, ik heb gezien dat mijn klokje het ook niet doet, normaal werkt dat zonder contact te maken. Dit betekent mi dat de bedrading van het contactslot OK is, maar dat er is iets in de stroomtoevoer niet klopt. Eens zien of ik ergens op internet een schema kan vinden
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
Klokje krijgt voeding via een zekering, net als de aansluiting op het startermotordeksel en de alarmlichten, met contact af.
Dat wordt dus meten.
Een online schema heb ik niet, wel de papieren fabrieks uitvoering.
Groeten, Paul.
Reactie van bezoeker 'Thijs', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Kijk eens daar waar de kabelboom met kabelbindertjes tegen het balhoofd getrokken is ,dit is meestal zo strak gedaan dat de kabel onder de isolatie breekt.
Zelfs bij de nieuwe 1200 serie veroorzaakt dit nog problemen en wordt dit bij een beurt verandert.
m.vr.gr. Theo.
Reactie van bezoeker 'bart Sprengers', geïmporteerd van het oude forum:
hallo allemaal, dank voor de reacties.
het was dan toch de accu die leeg was, ik had het niet goed gecontroleerd. En de reden voor de lege accu is ook vrij dom, ik heb waarschijnlijk het contact een stap te ver gedraaid na het stuurslot, dan blijven de lichten branden....
gegroet