Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum:
Ha die Egbert,
Het kwam ook wel een beetjke rottig mijn toetsenbord uit.
Maar "als het lampje minder gaat branden" is niet een erg precieze meting.
En verder loodaccu's hoef je helemaal niet eerst te ontladen.
Die is het meest in zijn sas met een volle maag.
Dus gelijk aan de lader dat ding.
Vriendelijke groet hoor,
Jan
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
OK Jan
zoals ik aangaf: ik heb in dit item weer wat geleerd. Heb het altijd zo gedaan omdat me dat ooit verteld was. Ga nu alleen maar af en toe de accu opladen tijdens de winterstop.
Vriendelijke groet,
Egbert
Reactie van bezoeker 'Joey Speet', geïmporteerd van het oude forum:
Ik ben al meer dan 20 jaar de trotse bezitter van een r 100 rs en heb in de afgelopen jaren wel eens door omstandigheden de fiets een wintertje binnengehouden,dit heeft mij al meerdere malen een kapotte accu opgeleverd die nog geen jaar oud was.
Na een org. BMW druppellader gekocht te hebben die er altijd opstaat in de werkplaats(ik rijdt dus vaker een paar maanden niet)heb ik al 5 jaar plezier van m'n laatst aangeschafte accu.
De kosten van org. druppellader en continu stroomverbruik wegen niet op tegen die van zeker 4 accu's waar ik geen of bijna geen plezier van heb gehad,gewoon doen dus.
M.v.g.Joey
Reactie van bezoeker 'peter v o', geïmporteerd van het oude forum:
Joey, heb je dan nergens een stroomgebruiker? anders kan ik het me moeilijk voorstellen, zo vaak een defecte accu. bij een kleine gebruiker zal hij inderdaad totaal leeg raken, dat is dodelijk
Reactie van bezoeker 'Henk', geïmporteerd van het oude forum:
Wat is een winterstop?
Reactie van bezoeker 'Ko', geïmporteerd van het oude forum:
Ik heb de mijne al 5 jaar niet eruit gehaald niet bij geladen niks.
Het brommertje heeft maanden stil gestaan
Druk op de knop en draaien
Wat een gezever over een simpele accu.
De tegenwoordige accuu's zijn echt wel goed hoor en als je er maar 1 jaar meedoet gewoon naar de dealer en een nieuwe halen de meeste hebben minimaal een jaar garantie
Reactie van bezoeker 'Leon', geïmporteerd van het oude forum:
Zonder er veel woorden aan vuil te maken:
koop gewoon een optimate III of IV; dat is een "echte" lader.
Reactie van bezoeker 'Peter v Oossanen', geïmporteerd van het oude forum:
Nou, vandaag is het duidelijk geworden, mijn accu 19 Ah van mijn r45 is overleden, een Mareq, ik zag een datum sticker, okt 2001. Vind ik netjes, staat buiten en zonder druppelding. Wel 2 keer per jaar vloeistof niveau bij gehouden.
Reactie van bezoeker 'peter v oossanen', geïmporteerd van het oude forum:
Zojuist varta accu gemonteerd (bedrijf waar ik kom had eerst ook landport, maar daar te veel problemen mee gehad, nu alleen varta) Wat start dat heerlijk zeg, starttoerental veel hoger en slaat heel vlug aan. nu loopt hij ook beter op de choke, en verhoogt hij eindelijk het toerental op halfchoke, eerst ging hij verzuipen, zoveel invloed heeft een goede accu dus op de vonk, bij stationair draaien. tenslotte laadt hij dan niet dus moet echt alles uit de accu komen. vanaf 1100 toeren gaat hij ongeveer laden.
Grt, peter