Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lawaai versnellingsbak R1100RT
Reactie van bezoeker 'Meijer', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn BMW R1100RT bwj. 2000 maakt bij het stationair draaien nogal een rauw geluid. Indien de koppelingshendel wordt ingeknepen is dit verdwenen. Is dit normaal. Drie weken geleden is er net een nieuwe Piston? as ingekomen.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ludi', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Ik denk niet dat het normaal is, mijn R1100RT is van 1998 met 80000 km en ik hoor je niet echt veel verschil tussen de koppeling ingeknepen of niet.
Groeten Ludi
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Is de olie wel bijgevuld?
Anders zou het een lager in de bak kunnen zijn.
Groetjes,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Klinkt een beetje als druklager, het lager tussen koppleingshefboom en (draiende) koppelingsplaat. Van jouw type motor weet ik te weinig om er meer over te kunnen zeggen.
Succes,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

@Egbert, niks nieuws onder de zon, kabel bedient hefboom, hefboom duwt het druklager weg en bedient via een pen de koppelingsveer.
Net zoals het altijd is geweest.

@Meijer, je zegt dat er een nieuwe prise-as (neem ik aan) in gezet is, hebben ze er toen ook nieuwe lagers ingezet of ander werk?
Ik zou eerst maar eens terug gaan om hun te laten luisteren.

Of wat jij hoort normaal is, of niet, is slecht te beoordelen vanachter een beeldscherm, maar iets rammelen doen die bakken altijd wel en met getrokken koppeling zijn ze wel wat stiller.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'ben klein koerkamp', geïmporteerd van het oude forum:

mischien is de starterkrans enigsinds los gegaan,maar dan moet het geluid steeds erger worden.
Reply
Reactie van bezoeker 'Hans Meijer', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hoi.

@Egbert, niks nieuws onder de zon, kabel bedient hefboom, hefboom duwt het druklager weg en bedient via een pen de koppelingsveer.
Net zoals het altijd is geweest.

@Meijer, je zegt dat er een nieuwe prise-as (neem ik aan) in gezet is, hebben ze er toen ook nieuwe lagers ingezet of ander werk?
Ik zou eerst maar eens terug gaan om hun te laten luisteren.

Of wat jij hoort normaal is, of niet, is slecht te beoordelen vanachter een beeldscherm, maar iets rammelen doen die bakken altijd wel en met getrokken koppeling zijn ze wel wat stiller.

Groeten, Paul.
Dat weet ik niet. Ik heb de motor gekocht en vlak voor de aflevering constateerde de monteur dat die uit de 2e versnelling vloog. Hierop is de pris-as vervangen. Als er dan nog meer vervangen is weet ik niet. ik neem dat alles wat bij zo'n reparatie vervangen moet worden ook vervangen is.

Ik heb op deze motor geen proefrit gemaakt omdat ik dat op een nadere, dezelfde type had gedaan. Bij overweging ging mijn keuze naar deze motor.
Reply
Reactie van bezoeker 'h van veen', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Mijn BMW R1100RT bwj. 2000 maakt bij het stationair draaien nogal een rauw geluid. Indien de koppelingshendel wordt ingeknepen is dit verdwenen. Is dit normaal. Drie weken geleden is er net een nieuwe Piston? as ingekomen.
Je eerste overbrenging van de versnellingsbak zijn de tandwielen iets versleten.
Ik heb het zelfde gehad bij mijn 100rs, ik vertroude het niet, heb de bak uitelkaar gehaald.
Als ik het geweten had ,had ik het niet gedaan.
Volgens mij kun je er nog jaren mee rijden.
Het rauw geluid isook een soort klepperen van de tandwielen.
Je meent dat een motor egaal rond draaid ,maar dat is niet zo vandaar het rammelen, bij meer gas gaat de motor veel konstanter rond,en gaat het geluid over.

IK hoop hier je voldoende te hebben geinvormeerd
vr gr Harry
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)