Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
BMW visie
#11
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ralf, je bedoelt natuurlijk 2-kleps. De verhalen gaan, ik heb nog niets gemerkt en rij de huidige al weer dik 10 jaar, ook wringend door de alpenpassen. Ook wel eens op 2 wielen. En mijn frame is zo te zien en voelen nog helemaal strak.
Ik heb vroeger wel eens gehoord dat fabriek vanaf de /5 modellen zijspangebruik afried en geen garantie op het frame gaf bij zijspangebruik, of zo.
De Ural is gebaseerd op de (voor-)oorlogs BMW en is qua frame ijselijk goed. Ik heb er 2 gehad, de blokken waren wat kwetsbaar. Ik heb er 1 gehad met achteruit versnelling, dat is echt lachen. De BMW is wel weer sneller.
Veel plezier,
Egbert
Reply
#12
Reactie van bezoeker 'Dolf', geïmporteerd van het oude forum:

Goos Bos, de inwonende buurman van WBM in Hengelo doet de leukste dingen met spannen.Tripteq's waren bedoeld voor vierkleppers. Maar ze kunnen volgens mij nu ook al aan tweekleppers groeien. Zijspanrijden is dikke pret en met een BMW naast het span blijft het nog betaalbaar ook!
Veel plezier op 3 wielen!

Dolf
Reply
#13
Reactie van bezoeker 'Rob G', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Rob,
ik denk dat een R100 moeiteloos een bak kan hebben. Je hebt een RS, volgens mij iets meer op snelheid gebouwd (eindoverbrenging). Bij 1000 cc is dat nog geen drama en je zou kunnen zoeken naar een iets lagere eindoverbrenging. Je hebt vermoedelijk een 1 op 3 (reken de ingeslagen getallen op je hoekoverbrenging maar om, 11/32) en je zou kunnen gaan voor de overbrenging van een R100/7 (1:3,09 = 3%vertraging, niet echt veel verandering) of van een R80, 11/37 = 1:3,36.
Dan verlies je topsnelheid inruil voor trekkracht, lees tegenwindsnelheid. Eerst monteren en dan experimenteren is de beste volgorde, de bak die je monteert heeft ook veel invloed. Afhankelijk van de stroomlijn van je bak krijg je 25 to 50% meer luchtweerstand, boven de 60Km/h gaat dit meespelen.
Ik ben graag bereid om je veel meer antwoord te geven op algemene en specifieke vragen, ik heb ook nog een handboek zijspanrijder over dat van eigenaar kan wisselen voor weinig.
Mail maar eens naar boesrijk2home.nl als je meer wilt weten.
Zijspanrijden is gewoon LEUK!
Groeten,
Egbert
Dank voor je bericht,heb jouw imeel adres (staat op de site van de BMWBoxer site de mijne trouwens ook ,Sta op nr 13)We kunnen in de toekomst eens verder praten over het handboek.Desnoods rij ik eens langs,woon zelf in de ZWH van Frl. in Starum. Bedankt en tot horens, Rob G.
Reply
#14
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Rob mail effe voor een telefoonnummer als je langs wilt komen, dan komt dat allemaal prima dik voor mekaar.
Egbert
Reply
#15
Reactie van bezoeker 'Ralf', geïmporteerd van het oude forum:

Egbert,

Inderdaad bedoel ik 2-kleps, de 0 en het streepje zitten zo dicht naast elkaar ;-).

Urals zijn best betrouwbaar te maken hoor, maar je moet ze een beetje rijden naar hun mogelijkheden. Dus even net doen of je weer in de 50'er jaren rondrijdt. Dan kan het spul best lang meegaan.

Gr,
Ralf
Reply
#16
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Ralf,
klopt,
ik reed vaak te snel met mijn Ural. Dik over de 100. Ik kon na een paar keer een klepstoter vervangen en weer rijden binnen 15 minuten, ook aan de zijspankant!
LOL, de klassieke uitstraling vond ik altijd leuk.
Oja, ik trok ook de spaken uit de aluminium achternaaf van de Dnepr door te veel driften. Ik reed destijds wat destructiever dan tegenwoordig, denk ik ;-)
Groeten,
Egbert
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)