Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hardverchromen voorvorkpoten
Reactie van bezoeker 'Henk Verhoeven', geïmporteerd van het oude forum:

Wie heeft er ervaring methet laten hardverchromen van voorvorkpoten? Mijn schoonzusje rijdt een Honda Ascot 500 CC en heeft continu lekkages langs de keerringen van de voorvork als gevolg van putjes en andere beschadigingen. Volgens verschillende dealers waar ze langs is geweest is het hardverchromen en weer laten slijpen van de vorkpoten geen optie omdat dit teleurstellende resultaten zou geven. Het was verstandiger om nieuwe vorkpoten aan te schaffen :-)........
Hoe zit het nou precies; wie heeft ervaring met hardverchromen en slijpen van voorvorkpoten?
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Heb al vele poten laten richten en chromen, altijd tot volle tevredenheid.

Een goed adres is Monnee, in Wormerveer.

Ik kom daar al jaren, en zijn werk is mi. beter als origineel.

De hh dealers proberen je alleen maar te verkopen, is ook hun goed recht, daar leven ze van, maar het kan ook beter.
Reply
Reactie van bezoeker 'Louis van Rijn', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Paul,

Jaren geleden heb ik ook vorkpoten laten verchromen bij Monnee. Ben 100% tevreden!!!
Ze worden gericht, afgeslepen totdat alle putjes eruit zijn en opgechromed tot de orginele dikte... kan wel tot 0,2 mm hardchroom opzitten, terwijl de orginele BMW chroomlaag erg dun is, 0,05 mm of zo..
Ik weet niet of ze het nog doen. Veel succes.

Louis
Reply
Reactie van bezoeker 'Pim Lindemans', geïmporteerd van het oude forum:

Ook ik heb als eens binnenpoten laten hardverchromen bij Monnee.
Zijn zeer ervaren, weten bijv. meeste diameters uit het hoofd.
Is wel kostbaar, tot 50 Euro per poot, daar komt verzenden e.d. bij.
Overweeg deze kosten met de aanschafkosten van nieuwe poten en maak de afweging.

Vriendelijke groet,
Reply
Reactie van bezoeker 'Danny', geïmporteerd van het oude forum:

een binnenpoot van een "k" kost bv iets van een 200Ä en wetende dat japanners vaak duurder zijn als het op dingen aan komt die niet alle dagen moeten geleverd worden???
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)