Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'berend', geïmporteerd van het oude forum:
Beste mensen
Is het mogelijk om de oude vierkante schoorsteen van een K100 RT te vervangen voor een ronde pijp van een K1100 of een K1. Waar moet je speciaal op letten, of eventueel aanpassen?
Groeten
Reactie van bezoeker 'Martin', geïmporteerd van het oude forum:
Als je uitlaat van je K100 zou ik een aftermarket uitlaat kiezen en niet die van een K1100. Die scheuren namelijk nog al eens. Bij de K100 zitten de bochten los in de demper en kunnen ze iets schuiven in de demper om de verschillen in uitzetting (door de warmte van de uitlaatgassen) om te vangen. Bij een K1100 is de uitlaat uit 1 stuk waardoor die soms scheurt bij de bochten.
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi.
@berend, ik weet niet hoe jij leest, maar er staat nergens te lezen dat het past (ook niet dat het niet zou passen.)
Dus voor je geld uitgeeft voor een K1 of1100 pijp, eerst even uitzoeken of dit wel past, ik kan je het niet vertellen.
Groeten, Paul.
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:
De uitlaat past probleemloos, er rijden diverse K100 modellen rond met deze uitlaat. Het is waar dat er uitlaten zijn die scheuren bij de aansluiting, is echter probleemloos te lassen. Wel is de ophanging aan het eind van de demper, bij de voetsteunen iets anders gemonteerd, met een groot oog met een rubberen ring en aan de pot naast de uitlaat moet eigenlijhk ook een extra steun. Kijk daarvoor op de tekeningen
Mocht je een uitlaat zoeken, dan heb ik er nog een liggen
Dirk
Reactie van bezoeker 'Martin ', geïmporteerd van het oude forum:
Voor het geval dat het niet lukt. Sebring had een einddemper voor een K100, BSM heeft er nog een, kijk maar op hun website.