Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Niet starten van R2
Reactie van bezoeker 'Harrie Froeling', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb zins kort een R2 uit 1936 staat helemaal inelkaar nu maar krijg hem niet aan de praat.
ik heb vonk en benzine maar hij geeft 3 klappen en dan stopt hij er mee.
De kompressie staat op 4,2 ato. als ik olie in de kop spuit staat hij wel op bijna 6,5 ato.
Als ik de ontseking verstel naar voor ontsteking dan doet hij het nog het langst hij reageerd ook niet op het gas dat beetje wat hij aan geluid geeft.
Ken iemand mijn misschien een sugestie geven waar ik zoeken moet .
ben ook nog op zoek naar een km teller en kabel voor deze machine
Reply
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Harrie,

Dat is er nog een met bladveren he?
Misschien kun je beter contact opnemen met de BMW Mono club.
Die hebben veel ervaring met dat soort motoren.

Groeten Arnold
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Die lage compressie kan de oorzaak zijn, maar is zowiezo te laag.
Dit eerst maar verhelpen en dan nog maar eens proberen.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

deze motor moet een compressie van ongeveer 1:6,7 hebben, dus de gemeten compressie is inderdaad erg laag. En kan zeker een rol spelen. Vooral omdat je zegt dat met ingespoten olie de compressie beduidend hoger is zou je dit kunnen onderzoeken. Misschien kan hij nog worden uitgeboord en met een overmaat worden ingericht. Moet je wel behoedzaam inrijden.
Volgens het boekej heb je bobine onsteking, dus een verkeerde magneet kan niet het probleem zijn.
Je zou kunnen testen met een dunnere of weggelaten pakking of hij dan meer geloofwaardig loopt, dan weet je dat je aan de compressie moet werken.
Succes,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Harrie', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hoi Harrie,

Dat is er nog een met bladveren he?
Misschien kun je beter contact opnemen met de BMW Mono club.
Die hebben veel ervaring met dat soort motoren.

Groeten Arnold
Arnold
Het klopt is een met bladveren
ik heb al contact opgenomen maar hoor niets terug vandaar dat ik het hier probeer

groeten Harrie
Reply
Reactie van bezoeker 'Harrie', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:deze motor moet een compressie van ongeveer 1:6,7 hebben, dus de gemeten compressie is inderdaad erg laag. En kan zeker een rol spelen. Vooral omdat je zegt dat met ingespoten olie de compressie beduidend hoger is zou je dit kunnen onderzoeken. Misschien kan hij nog worden uitgeboord en met een overmaat worden ingericht. Moet je wel behoedzaam inrijden.
Volgens het boekej heb je bobine onsteking, dus een verkeerde magneet kan niet het probleem zijn.
Je zou kunnen testen met een dunnere of weggelaten pakking of hij dan meer geloofwaardig loopt, dan weet je dat je aan de compressie moet werken.
Succes,
Egbert
Egbert

Ik zal eens naar de kleppen kijken misschien dat die niet goed sluiten
En anders dan toch maar de cilinder meten en inderdaad opboren .
in ieder geval al vast bedankt.

Harrie
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)