Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Branstof verbruik R80RT 1986
#21
Lees hier over het verschil in compressie druk en compressieverhouding:
http://www.hotrod.nl/PDF/compressieverhouding.pdf
Reply
#22
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Vraag aan de Bing-specialisten

Mijn R80RT- '87 heeft de carburateur-setting zoals in het instructieboekje staat, dus sproeier 135 enz. (zie bijlage)
Mijn vraag is, zou hierin al de modificatie, waarover Gerard het in 2006 aan het begin van dit onderwerp heeft, al verwerkt zijn?
Het verbruik van mijn RT is 1 op 15-16, zou graag wat zuiniger willen.

Jan

[img]/import/photos/p38268s.jpg[/img]
Reply
#23
In Peters staat 130 als hoofdsproeier vermeld terwijl er bij mij 135 gemonteerd zat. De laatste maat komt bij geen enkel type voor in Peters, evenmin in de BMW werkplaatshandleiding. Ik vroeg me al af waar die 135 vandaan kwam. Staat inderdaad vermeld in het instructieboekje. Dus afgelopen weekend 130-ers en nieuwe naalden en sproeiers gemonteerd. Ik ben benieuwd naar het resultaat. Ik zat op een hoog verbruik van ca 1:15.
Gr
Reyer, R80 1985 met s-kuipje
Reply
#24
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Ben benieuwd hoe je verbruik gaat verbeteren.
Heb je de standaardmaat naald en naaldsproeier weer gemonteerd?
Vlg Peters uitgave 1983 heeft de R75/6 ook 135 als hoofdsproeier.

Jan, R80RT - '87
Reply
#25
Reactie van bezoeker 'Jan', geïmporteerd van het oude forum:

Bij deze nog een afdruk van de carburateur gegevens vlg Peters uitgave '83

Jan

[img]/import/photos/p38272s.jpg[/img]
Reply
#26
Mijn Peters heb ik op dit moment niet bij de hand maar ik heb hem in 1997 nieuw aangeschaft dus het zal hoogst waarschijnlijk een jongere uitgave zijn. Ik zal het nog checken.
Groeten,
Reyer
Reply
#27
Uit het boek BMW 2Kleps Twins 1970 -1976 (peters)

[img]/import/photos/p38277s.jpg[/img]
Reply
#28
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

De monolever R80RT heeft de 'zuinige' carburateurs, dus inderdaad hoofdsproeier 135, stationair sproeier 45, naaldsproeier 2,68, naaldpositie 3. Als het verbruik oploopt kan monteren van nieuwe naalden en naaldsproeiers helpen. Probleem blijft dat het een vrij zware motor is met groot front oppervlak. daarom eindoverbrenging 11:37 af fabriek. en in combinatie met de lage compressie blijft het verbruik vrij hoog.
Reply
#29
Mijn Peters betreft BMW Twins 1970-90. In Peters evenals in de BMW Werkplaatshandleiding staat een hoofdsproeier maat 130.
Er zijn blijkbaar naderhand nog aanpassingen geweest in de sproeier bezetting op grond van milieu / verbruik / brandstof kwaliteit.
Reyer R80 1985 met s-kuipje
Reply
#30
Quote:De monolever R80RT heeft de 'zuinige' carburateurs, dus inderdaad hoofdsproeier 135, stationair sproeier 45, naaldsproeier 2,68, naaldpositie 3. Als het verbruik oploopt kan monteren van nieuwe naalden en naaldsproeiers helpen. Probleem blijft dat het een vrij zware motor is met groot front oppervlak. daarom eindoverbrenging 11:37 af fabriek. en in combinatie met de lage compressie blijft het verbruik vrij hoog.
Mijn orginele amerikaanse en nederlandse handleiding geven voor de monolever R80RT de hierboven aangehaalde waarden.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 6 Guest(s)