Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
12 v aansluiting
Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Kan iemand mij helpen door op een eenvoudige wijze aan te geven hoe ik een 12v aansluiting kan maken op mjn r1200c middels een houder waar een sigarettenaansteker op kan worden aangesloten?
Graag jullie reactie. Mijn hartelijke dank
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Als je een beetje kunt solderen kan je ook voor ongeveer 3 Euri zo'n stopcontact kopen bij een automaterialen winkel. Koop vervolgens wat luidsprekerdraad (rode en zwarte ader) bij de electrowinkel en je doet't helemaal zelf. Monteer wel een zekering in de plus-draad en vraag je af of je wel of niet over contactslot geschakeld gaat monteren. Beide hebben voor- en nadelen.
Er bestaan stopcontacten waarbij het huis met massa is verbonden. Als je deze ergens kunt monteren waar je goede massa hebt (metalen plaatwerk met frame verbonden) hoef je maar 1 draad aan te sluiten.
Succes,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'jo', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hallo Jo,

Waar moet ik zoeken op de marktplaats?
Sorry Marcel, ik had het draadje even niet meer gevolgd. Maar ik heb begrepen dat je inmiddels gevonden hebt wat je zocht. Succes met de aansluiting. Zit bij een R1200C de accu onder de tank?
Reply
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:<blockquote>Hallo Jo,

Waar moet ik zoeken op de marktplaats?
Sorry Marcel, ik had het draadje even niet meer gevolgd. Maar ik heb begrepen dat je inmiddels gevonden hebt wat je zocht. Succes met de aansluiting. Zit bij een R1200C de accu onder de tank? </blockquote>Jo, de accu zit onder de tank. Ik ga proberen hem dit weekend eraf te halen.

Ik hoop dat het gaat lukken
Reply
Reactie van bezoeker 'Pieter', geïmporteerd van het oude forum:

Volgens mij heeft de hobbyist een aantal bijdragen weggehaald?

Vraag waarom?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)