Threads: 5,346
Reactie van bezoeker 'Chris van Rooy', geïmporteerd van het oude forum:
Nu het weer wat vroeger donker wordt, viel het mij op dat mijn laad-controle lampje enigzins oplicht.
Dit is me voorheen nooit opgevallen, het is nu echter niet meer te ontkennen.
op de voltmeter zie ik 12 volt staan, motor start goed etc. etc.
Ok met met meer gas komik niet boven de 12
Reactie van bezoeker 'henry', geïmporteerd van het oude forum:
zorg eerst dat de accu goed geladen is en dan meten hoeveel volt die bij laad. dat is het start punt.
Ga ik doen, laat het nog weten.
Chris.
Reactie van bezoeker 'Arno', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:Nu het weer wat vroeger donker wordt, viel het mij op dat mijn laad-controle lampje enigzins oplicht.
Ok met met meer gas komik niet boven de 12 · 13 volt uit?
Spanningsregelaar is nieuw. ( een jaar)
Voor ik ga meten, heeft iemand een nuttige begin-tip?
R90S 1975 (U weet wel de mooiste van alle BMW's) :-)
Chris
uit 1915. Zelfs geen carbidlamp nodig
Reactie van bezoeker 'Arno', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:<blockquote>Nu het weer wat vroeger donker wordt, viel het mij op dat mijn laad-controle lampje enigzins oplicht.
Ok met met meer gas komik niet boven de 12 · 13 volt uit?
Spanningsregelaar is nieuw. ( een jaar)
Voor ik ga meten, heeft iemand een nuttige begin-tip?
R90S 1975 (U weet wel de mooiste van alle BMW's) :-)
Chris
uit 1915. Zelfs geen carbidlamp nodig</blockquote>nog een poging
[img]/import/photos/p20071s.jpg[/img]
Reactie van bezoeker 'Ludo', geïmporteerd van het oude forum:
Hallo Chris,
ga niet op je meter van de motor af, maar koop een (digitale) multimeter als je zekerheid wilt. Bij mijn 80 Rt licht ook heel weinig het laadstroomcontrolelampje op en geeft de meter nooit meer als 13,1 volt aan. Heb met de acculader en de multimeter op de accu 13,95 volt gemeten, terwijl de voltmeter in de kuip nooit hoger komt dan 13,1 volt.
Oplichten van het acculampje is alleen zichtbaar bij mijn motor als het echt donker is.
Boxergroet,
Ludo.
Arno, leuke brommer, jammer dat het een HD is, maar ja kleinigheidje hou je toch.
Ludo, ga ik een meten van de week, met een digitale meter (ABB).
Ik laat nog van me horen, het zou best kunnen dat er eigenlijk niets aan de hand is, mijn fiets doet het verder prima.
Ik kan me herrineren dat ik ook al twijfelde aan de voltmeter, was ook niets mis mee achteraf gezien.
bedankt voor het medeleven, ik ga van de week eens wat meten.
Chris ( vol spanning afwachtend)
Reactie van bezoeker 'berend', geïmporteerd van het oude forum:
Quote:Arno, leuke brommer, jammer dat het een HD is, maar ja kleinigheidje hou je toch.
Ludo, ga ik een meten van de week, met een digitale meter (ABB).
Ik laat nog van me horen, het zou best kunnen dat er eigenlijk niets aan de hand is, mijn fiets doet het verder prima.
Ik kan me herrineren dat ik ook al twijfelde aan de voltmeter, was ook niets mis mee achteraf gezien.
bedankt voor het medeleven, ik ga van de week eens wat meten.
Chris ( vol spanning afwachtend)
Hallo Chris
Heb ik bij m'n K ook meegemaakt. Bleek een vuil kontaktslot te zijn. Kontaktreiniger erin gespoten, en na enige tijd verdween het zachtjes opgloeien vanzelf.
groeten
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Aansluitend op de opmerking van Berend:
Controleer ook eens de steker contacten van het laadcircuit. Het lampje zal oplichten zodra er aan weerszijden een spanningsverschil is. Zelfs als het laadsyteem wel goed werkt kan er door vuile contacten een spanningsverschil zijn.
Als je bij niet-draaiende motor een fel brandend lampje hebt (bij stationair waarschijnlijk ook) en bij hogere toeren alleen een zwak gloeiend lampje is dit wat je het eerste onderzoeken moet. Als dit niets oplevert kan de diode plaat de schuldige zijn, er hoeft maar 1 diode stuk te zijn om ook dit soort problemen te krijgen.
Als je je adres mailt naar boesrijk2home.nl kan ik je wat nuttige stukjes (in 't Engels) sturen over deze stof.
Groeten,
Egbert
|