Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
vervanging achterdemper
Reactie van bezoeker 'leo van harten', geïmporteerd van het oude forum:

Luitjes,

Ik heb een R100CS van '81 en beide achterdempers zijn verrot en scheuren uit aan de achterzijde. Deze dingen zijn nogal prijzig. Wie kan mij helpen aan goede 2e handse ???

groetjes, Leo
Reply
Reactie van bezoeker 'Wil Jansen', geïmporteerd van het oude forum:

Orginele dempers gaan, is mijn ervaring 3 jaar mee voordat ze van binnenuit doorrotten. Als je 2e hands koopt weet je niet hoelang ze nog meegaan. De beste oplossing is roestvry stalen dempers (Keinan, De Hobbyist). Zijn ongeveer even duur als de orginele, maar gaan onbeperkt lang mee. De garantie is 10 jaar.Ik heb de mijne er al 14 jaar op zitten en ze zijn nog als nieuw.
Groeten,
Wil
Reply
Reactie van bezoeker 'Dago Langen', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Wil,
Bij mijn R100RT zitten er nu ook al een paar jaar Keihan dempers op. Ze worden wel bruin op sommige plaatsen. Weet jij een middel om ze weer mooi blinkend te krijgen?
Vast bedankt.
Groeten,
Dago Langen
'81-er R100RT, 200.000 km.
Reply
Reactie van bezoeker 'Wil Jansen', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb goede ervaringen met een spul dat Stahlfix heet. Het is een poetsmiddel voor RVS pannen. Ik denk dat er wel meer merken zijn die ongeveer hetzelfde doen. Met een vochtige lap of sponsje opbrengen en poetsen. Naspoelen met water. De uitlaat wordt er weer blinkend mee. De bochten laat ik maar bruin. Ik denk dat je ze beter kunt laten verchromen als je geen bruine plekken meer wilt, want het blijft toch terug komen.
Sucses,
Wil
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)