Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aankoop R80RT: tips gevraagd
Reactie van bezoeker 'Ton van schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Roel,

"wees jezelf er zijn al zoveel anderen"

ook gejat hoor komt van loesje.
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Paar dagen wezen wandelen daarom nu pas mijjn reactie.
Mijn R80 schijnt ex-douane te zijn, heeft een balconnetje achterop waar ooit de radio antenne heeft gezeten. Kan dus ook een aanwijzing zijn voor ex-overheid.
Vroeger (Opa vertelt) schijnt het dat de overheid met een fractie meer zuigerspeling reed omdat de boel door-en-door warm werd. Ik weet niet of dit bij de moderne cylinders en zuigers ook nog wordt toegepast.
Groeten,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Roel', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Roel,

"wees jezelf er zijn al zoveel anderen"

ook gejat hoor komt van loesje.
Hmm? Ik ben mezelluf hoor! Ik snap je niet, Ton!
Reply
Reactie van bezoeker 'Floris', geïmporteerd van het oude forum:

Bedankt voor jullie reacties!
Reply
Reactie van bezoeker 'onno gorseman', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb ongeveer 5 jaar geleden m'n r80/7 uit '78 van een z.g. liefhebber uit tegelen gekocht. Ik kom zelf uit Rotterdam dus het moest wel de moeite zijn. De heer M. verzekerde mij dat ik zo'n mooie fiets niet in de randstad kon kopen en vroeg er 5500,- FL voor. Mooi gespoten en hij liep meteen, ik had de foto albums met al zijn fietsen gezien en wat hij allemaal nog had staan en was onder de indruk. Deze man hield van motoren en op al mijn vragen zoals lekt hij olie enz.gaf hij het juiste antwoord. Omdat hij niet verzekerd was en het slecht weer was kocht ik hem na nog iets van de prijs gehaald te hebben. Eenmaal thuis lag er al olie op de aanhanger en bleek er meer verrot te zijn dan goed.Vooral de voorvorkpluggen die er scheef in zaten vond ik erg lomp. Het blok was op ,en dat is misschien weer bmw eigen, heb ik er toch nog een tijd op gereden.en nu zit er een nieuwer blok en versnellingsbak op. De mooie lak viel er verleden jaar ook af.
Gebruik je verstand en kijk goed naar wat je koopt voor 2000 a2500 moet je een prima fiets kunnen kopen.

Groet Onno
Reply
Reactie van bezoeker 'Ludo', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Onno,
Knap dat je hier je verhaal verteld. Dit zijn geen leuke ervaringen en geeft duidelijk aan, dat er meerdere vormen van,,liefhebberij"zijn.
Zelf houd ik mij altijd voor, dat je ervaringen nooit voor niks krijgt. Iedereen loopt t.z.t. wel eens tegen iets op, wat (te veel) tijd, geld, energie of ellende gekost heeft. Hierna ben je wel een ervaring rijker, toch.
Fijn dat je deze wilt delen.
Boxergroet,
Ludo.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton van schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hallo Onno,
Knap dat je hier je verhaal verteld. Dit zijn geen leuke ervaringen en geeft duidelijk aan, dat er meerdere vormen van,,liefhebberij"zijn.
Zelf houd ik mij altijd voor, dat je ervaringen nooit voor niks krijgt. Iedereen loopt t.z.t. wel eens tegen iets op, wat (te veel) tijd, geld, energie of ellende gekost heeft. Hierna ben je wel een ervaring rijker, toch.
Fijn dat je deze wilt delen.
Boxergroet,
Ludo.
Ik ben het met Ludo eens.
Ik kocht vorig jaar twee maal achter elkaar een Honda cb 650 waarvan de blokken totaal rot waren. Van de eerste wist ik dat van de tweede niet, zag er ook gelikt uit met glimmend uitlaatje en zo.

Efin heb de hele ratteplan bijn in onderdelen verkocht enzo ook nog winst gemaakt.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)