Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
carb lopen over bij ong. 4500
#1
Reactie van bezoeker 'klaas', geïmporteerd van het oude forum:

Ideeen ?
Net terug uit de ardeche heb ik de volgende vraag, waar moet ik zoeken als mijn rechter carb. (en alleen mijn rechter) bij meer dan ongeveer 4500 gaat overlopen.
Ik heb een (nieuw) 1000 blok in een zijspan hangen (ook nieuwe carb) en als ik ongeveer 100-115 rijdt gaat mijn rechter carb ontzettend overlopen. Als ik dan toch doortrek tot boven de 140 stopt het overlopen en heb ik "nergens" last van. Schakel ik terug naar 4 dan behoort rijden met 120 en droge voeten hebben ook tot de mogelijkheden (het "voelt" alleen niet goed).

Ondanks dit ongemak een geweldige vakantie gehad. Heen alleen binnendoor en terug in een dag (bijna zonder lekken)
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Mogelijk dat het vacuum zo hard zuigt dat het vlotterbakje te vol loopt. Mogelijk kun je de vlotter iets verbuigen (naar beneden) zodat het sneller de benzinetoevoer naar de vlotterkamer afsluit. Nieuwe pakking erbij en hopen op goed resultaat. Heb onlangs zelf erg geklooid met afstellen. Uiteindelijk was de vlotter verouderd. Normaal is de kleur wit. Een oude vlotter wordt geel/bruin en is dan aan vervanging toe. Is zelf makkelijk te doen.
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Inderdaad,
nieuwe vlotters losten bij mij ook het overlopen op.
Alleen gek dat het bij een bepaald toerental gebeurt, kan misschient te maken hebben met een bepaalde trilfrequentie van het spul?
Groeten,
Egbert
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'klaas', geïmporteerd van het oude forum:

dank voor de eerste reacties,
Ik vermoed dat het inderdaad met trilfrequenties te maken heeft. Voornamelijk omdat het spul (70 pk R100 blok en nieuwe carbs) samen nog geen 4000 km gelopen heeft. Er zit geen vuil oid in de vlotterbak, links en rechts staan mooi afgesteld en van slijtage kan geen sprake zijn.
Ik hoorde vanmorgen dat het voor komt (zelfs met BMW onderdelen) dat er een gewichtsverschil in de zuigers zit (controleer je ook niet "effen tussendoor") en een ander vertelde me dat "de dealer" hem had verteld ermee te leren leven omdat het vaker, en alleen met de rechter, voorkomt en dat de oorzaak onbekend is (dat kan ik moeilijk geloven)
Dus nieuwe ideeen zijn welkom
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Mij niet onbekend.

Nieuwe vlotters en naalden moeten de truuk doen.

Mijn verklaring voor dit gebeuren is dat halfbrakke vlotters en naalden bij een bepaalt toerental (hier 4500) net niet goed afsluiten.
Maar waarom bij jouw rechts? bij mij links?

Groeten, Paul.
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Jeroen', geïmporteerd van het oude forum:

Ja. Waarom is de ene rechtsdragend en de andere links?
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'klaas', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Hoi.

Mij niet onbekend.

Nieuwe vlotters en naalden moeten de truuk doen.

Mijn verklaring voor dit gebeuren is dat halfbrakke vlotters en naalden bij een bepaalt toerental (hier 4500) net niet goed afsluiten.
Maar waarom bij jouw rechts? bij mij links?

Groeten, Paul.
@ paul
Als ik geen nieuwe vlotters en naalden had zou ik het vervangen ervan proberen, maar er zitten nagel nieuwen carb's op. inclusief vlotters en naalden.

iemand ervaringen met ongelijke zuigers oid die trillingen veroorzaken of is het een "urban story" / broodje Aap verhaal ?
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)