Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
stotterende R 80 rt
#1
Reactie van bezoeker 'kees', geïmporteerd van het oude forum:

Sleutelaars,

Ik kom weer op de proppen met een probleem.

Mijn BMW R 80 rt uit 1985 met Bing Constant Vacuum carburateur loopt stationair mooi.

Zodra ik ga rijden begint de ellende en gaat bij 2500 `a 3000 toeren stotteren en inhouden.
Als ik voorzichtig gas bij geef komt hij niet over dat stotteren heen maar als ik agressief gas geef knalt hij er overheen en loopt hij vrij goed.
Maar als ik netjes 80 rij in de 5e houdt hij ook steeds in

Wat ik allemaal geprobeerd heb om het probleem te verhelpen:

Kleppen gesteld
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Als je met dat ronde plaatje het deksel van de luchtruimte boven membraan en CV zuiger bedoelt dan kan het zijn dat daar je probleem zit. Zie het vast en dicht te krijgen met secondenlijm of zoiets en kijk dan wat er gebeurt. Gek probleem, dit hoort vast te zitten.
Succes,
Egbert
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:

Lijkt toch op valse lucht. Egberts zijn tip al geprobeerd? Zijn de aanzuigrubbers wel ok.
Meet je bougiekabels eens door. Kunnen gemene storingen geven, zeker bij een wat arm mengsel. Maximaal 5Kohm.
succes.
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Arno', geïmporteerd van het oude forum:

Check and dubble check. Heb je alle sproeiers los gemaakt? Ik had een soortgelijk probleem en er bleek water boven de hoofdsproeierhouder te zitten.
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

Met Egbert.

Dat plaatje moet vastzitten en luchtdicht zijn, anders werkt het vacuumdeel van de carb niet.
Smeer het dicht met kit, gewoon van de boven/buitenkant en kijk dan hoe de motor daarop reageert.

Groeten, Paul.
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'kees', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Als je met dat ronde plaatje het deksel van de luchtruimte boven membraan en CV zuiger bedoelt dan kan het zijn dat daar je probleem zit. Zie het vast en dicht te krijgen met secondenlijm of zoiets en kijk dan wat er gebeurt. Gek probleem, dit hoort vast te zitten.
Succes,
Egbert
Egbert,

Ik had het voorlopig dicht gekit en dacht dat de kit droog genoeg was.
Toen ik de motor liet lopen kwam de kit omhoog.
Dus de diagnose van jou en Paul was goed.
Ik ga me er nu op beraden hoe ik het plaatje definitief vast moet krijgen.

je hoort het nog

groet,


Kees

Reply
#7
Reactie van bezoeker 'kees', geïmporteerd van het oude forum:

Egbert en Paul.

Het is wel lang geleden maar( ik zou nog van me laten horen) heb plaatjes in de carburateur met 2 comp lijm vastgelijmd. resultaat: motor liep ies beter maar bij een verdere zoektocht de grootste oorzaak gevonden.
Het bleek dat er zoveel slijtage in de carburateurs aanwezig was dat de naalden niet meer synchroon op en neer konden bewegen.
Kun je nagaan hoe onregelmatig hij liep.
Carburateurs zijn inmiddels gereviseerd. Gisteren alles gemonteerd en afgesteld.
Loopt nu weer als een geolied naaimachientje.
Ben toch blij dat er forum is waar je van gedachten kunt wisselen met "oude"rotten in het vak die veel sleutelervaring hebben.

Nogmaals mijn dank.

groet,

Kees
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Gefeliciteerd en bedankt voor de feedback. Kunnen anderen weer wat mee.
Groeten,
Egbert
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)