09-11-2006, 01:31 AM
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Voor wie er ooit mee te maken krijgt:
als je de choke kabels wilt vervangen en je hebt een chocke handel op het stuur:
je maakt de handel open door met bijvoorbeeld voelerblaadje .40 (boordgereedschap) het dekseltje te lichten, er is een klein kiertje bij de punt van het pijltje op het dekseltje, daar past het blaadje in en voorzichtig wrikken houdt alles heel en maakt het open.
Daarna is het kwestie van losdraaien, de hefboom met kabel een beetje truken om er uit en de nieuwe er weer in te krijgen en weer vastdraaien. Je hebt een beetje gevoel nodig voor het vastdraaien, je wilt gangbaar en toch ook vastpakken van de klemkogels, draai een keer aan de hefboom en je voelt wel of je nog wat vaster wilt draaien.
Bij het terugplaatsen van het dekseltje de afgesneden kant goed uitlijnen, anders blijft het kieren.
Afstellen van de kabels is een verhaal apart, moet je vanaf de carburateurs via het koppelstuk naar de primaire kael doen (net als gas bij een splitkabel).
Heeft mij een paar uur gekost om allemaal goed te vinden en te laten werken, als het iemand helpt is dat al mooi
Groeten,
Egbert
Voor wie er ooit mee te maken krijgt:
als je de choke kabels wilt vervangen en je hebt een chocke handel op het stuur:
je maakt de handel open door met bijvoorbeeld voelerblaadje .40 (boordgereedschap) het dekseltje te lichten, er is een klein kiertje bij de punt van het pijltje op het dekseltje, daar past het blaadje in en voorzichtig wrikken houdt alles heel en maakt het open.
Daarna is het kwestie van losdraaien, de hefboom met kabel een beetje truken om er uit en de nieuwe er weer in te krijgen en weer vastdraaien. Je hebt een beetje gevoel nodig voor het vastdraaien, je wilt gangbaar en toch ook vastpakken van de klemkogels, draai een keer aan de hefboom en je voelt wel of je nog wat vaster wilt draaien.
Bij het terugplaatsen van het dekseltje de afgesneden kant goed uitlijnen, anders blijft het kieren.
Afstellen van de kabels is een verhaal apart, moet je vanaf de carburateurs via het koppelstuk naar de primaire kael doen (net als gas bij een splitkabel).
Heeft mij een paar uur gekost om allemaal goed te vinden en te laten werken, als het iemand helpt is dat al mooi
Groeten,
Egbert