Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bing constant vacuum carburateur
Reactie van bezoeker 'kees', geïmporteerd van het oude forum:

beste sleutelaars,

Ik heb een BMW R80 rt uit 1985 met een Bing constant vacuum carburateur waarvan de gasschuif niet lekker heen en weer gaat.
Je kent het misschien wel, het duurt even als je het gas loslaat voordat de toeren minderen.
Mijn vraag is:
Mag een gasschuif gesmeerd worden boven het membraam en zoja met welk smeermiddel zodat het membraam niet aangetast wordt.

graag een reactie

groet,

kees
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Volgens de boekjes mag je absoluut niet smeren.
Als je de carb demonteert en van binnenuit de schuif opduwt zal je vermoedelijk merken dat hij echt wel uit zichzelf omlaag komt.
voor zover ik heb meegemaakt moet je je probleem zoeken in de afstelling van de carburateurs. Dit geld de mengselschroef en mogelijk ook de aanslagschroef van de vlinderklep.
Afstellen: begin met de regelschroef ongeveer 3/4 open en draai 1/4 naar weerszijden om de juiste stand te vinden.
Bij www.bing.de (of www.bing.com, weet ik niet uit mijn hoofd) vind je databladen in het duits van je carburateurs.
Als je de zoekoptie van dit forum gebruikt vind je ook wel e.e.a. over jouw vraag.
Wanneer de schuif traag beweegt zou je de boel kunnen demonteren en goed schoon/glad maken. Haal geen materiaal weg, alleen eventuele vervuiling.
Succes,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Je probleem lijkt eerder op een smoorklep die niet terugkomt. Trek eens aan de gaskabels vlak boven de carbs. Indien het hefboompje niet direct terug komt nadat je gaskabels loslaat is of het veertje van het hefboompje aan vervanging toe of het asje van de smoorklep hangt. Dit betekent carbs schoonmaken (kan ook heel gemakkelijk via een spuitbus carbreiniger spuiten in de inlaatbuizen).
Het kan overigens ook aan de vervroeger liggen van de ontsteking. Laten we hopen dat het de carbs zijn.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ron', geïmporteerd van het oude forum:

Hebben de kabels wel voldoende vrije slag / speling. Ik heb eens de fout gemaakt deze te strak te zetten met hetzelfde resultaat.

Succes.

Ron
Reply
Reactie van bezoeker 'kees', geïmporteerd van het oude forum:

Prettig dat er enkele mensen mee willen denken.
Als ik de carburateur er af haal kan ik zien dat de schuif niet ver genoeg naar beneden komt.

Het zal wel schoon gemaakt moeten worden vermoed ik.

Kees
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Kees,
bij het terugmonteren kan je het beste de "rubber" mof aan de luchtfilterkant even over de plastic aanzuigbuis schuiven. Dan kan je de carb goed in het korte buisje naar de kop zetten en de plastic buis goed tegen het filterhuis aan zetten. Vervolgens schuif je de gevlochten rubbermof over de koppeling van buis en metalen ring in het filter en draai je alle klemmen aan. Doe alle klemmen zodanig om hun buizen dat je makkelijk de schroeven aan kan draaien.
Succes,
Egbert
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)