Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'Ruud', geïmporteerd van het oude forum:
Ik ben sinds kort de trotse bezitter van een BMW R850R uit 1995. Ik heb geen BMW ervaring en heb behoefte aan hints waar ik tijdens mijn garantie periode op moet letten.
Reactie van bezoeker 'Ad', geïmporteerd van het oude forum:
Op de andere weggebruikers!
Ad
Reactie van bezoeker 'Teun', geïmporteerd van het oude forum:
De eerste modellen versnellingsbakken zijn niet al te denderend.
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Jongens, jullie hebben allemaal gelijk, daar moet deze mens (zoals iedere motorrijder) ook op letten, hij bedoelt waarschijnlijk specifiek technische aspecten van z'n machine. Zelf rij ik R80, dus ik kan hem niet echt helpen, het wisselbak verhaal heb ik vaker gehoord, is dus waarschijnlijk juist.
Help die man nou ook met specifieke informatie.
Overigens kan de man ook de zoekmogelijkheid van dit forum gebruiken om dingen te vinden ;-)
Kusje,
Egbert
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:
Hoi Egbert
Komt dat kusje goed uit Egbert,ik ben toevalig vandaag jarig (53)
Groeten Arnold
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Arnold, GEFELICITEERD!
Egbert
Reactie van bezoeker 'arnold', geïmporteerd van het oude forum:
Dank je.
Arnold
Reactie van bezoeker 'frans R1100RS', geïmporteerd van het oude forum:
Beste Ruud,
Ook ik heb pas een R1100RS 1994 gekocht, en het zelfde verhaal gehoord.
Ik heb ook een oude Suzuki GS en ben ook lid van de GS-Ownersclub.
Nu wil het toeval dat een mede clublid jaren bij de Politie werkte als BMW monteur.
Hij heeft nog steeds contact met diverse mannen van de BWM importeur in Nederland.
Deze clublid heeft voormij navraag gedaan over BMW R1100RS 1994 te verwachten problemen.
Mijn clublid vertrouw ik op zijn woord en hij vertelde dat het is voorgekomen dat de kleppen breken wanneer foutief wordt teruggeschakeld of veel te hoog in de touren wordt gereden en daardoor te toeren van de motor tehoog oplopen waarbij een klep kan breken. Voor deze hoge touren worden dan ook andere type kleppen gebruikt.
Als de cadan optijd van de goede olie wordt voorzien geeft deze weinig problemen.
Wel steeds kontroleren op speling en olielekkage etc.
De as van de versnelingsbak naar de koppelingsplaten zijn van te zacht materiaal gemaakt waardoor er speling ontstaat bij ingaan van de koppelingsplaat.
Deze krijgt dan speling en gaat zwaberen met als gevolg dat je dit merkt bij het wegrijden. Dit treed meestal al gauw op, zeg maar voor de 30.000 km. Er zijn ook al diversen uit voorzorg vervangen door BMW.
Dus als deze man van BMW importeur de waarheid spreekt zijn geen grote problemen te verwachten.
Was dat wel geweest had ik mijn BMW weer verkocht.
M.v.gr. Frans