Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:
Maak de 'bak'voorop de motor eens los. zijn er draadjes los? Lijkt op een storing van de hall gever. Hall gever heeft spanning nodig om te werken. Dus plus en min moeten aanwezig zijn. Met opmeten op de signaaldraad(de derde draad die overblijft) met een LED tester moet er een knippersignaal zijn met starten. Dit geeft de impuls naar de bobine.
Weet je zeker dat bv de kill switch of vrijstand indicator geen roet in het eten gooit?
Reactie van bezoeker 'Cees', geïmporteerd van het oude forum:
Heb vanmorgen even de kleine bobine test uitgevoerd, een proeflampje 12/24 volt op de min van ÈÈn bobine gezet, en het kabeltje met krokodillenbekje "min" aan het frame bevestigd. Het lampje brand, maar blijft branden als ik de motor start, de stroom wordt niet onderbroken dus
Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum:
Cees,
Dan rest niets dan Marcel's tip te volgen. Lijkt erop dat de ontsteking niet werkt. (of losse verbinding...)
Sterkte
Rob
Bedankt voor de tips, nu Marcel er over begint herinner ik mij weer. Ik ging een half jaar geleden met de avond een stukje omrijden het was al donker toen ik langs de kant van de weg even stopte om wat te regelen. Toen dat gebeurd was zette ik de motor in de eerste versnelling "om weg te rijden" zonder de koppeling in te trekken (per abuis), nou dat gaf uiteraard een ferme tik en de motor sloeg af, en wilde niet meer aanslaan, en sinds die tijd heb ik dat afslaan en niet meer willen starten "het werd steeds erger" herhaaldelijk gehad. Ik heb nog veel te onderzoeken heeft geen haast hoor ik ga er dan en dan een half uurtje aan werken. Bedankt voor de tips!
Mvgr. Cees
Reactie van bezoeker 'Rob', geïmporteerd van het oude forum:
okido. veel succes!!
Rob
Als ik de kilswitchsknop uitzet draaid de startmotor niet, en als het groene vrijstand-lampje brand staat de motor in z'n vrij, dus ik heb altijd aangenomen dat het goed zit.
Reactie van bezoeker 'rob', geïmporteerd van het oude forum:
Bij my draait de start motor wel hoor. (60/6)
Rob
Reactie van bezoeker 'Sjoerd', geïmporteerd van het oude forum:
Ik ben benieuwd zou hij het al gevonden hebben? Wordt wel een jarenplan.
Reactie van bezoeker 'marcel', geïmporteerd van het oude forum:
Als wegenwachter had ik vandaag het genoegen een R80 aan de praat te mogen helpen die al een jaar(!) buiten had gestaan. Uiteraard was de accu defect, dus mbv startkabels de boordspanning op peil gebracht, de vlotterkamers afgetapt en een beetje tankinhoud weg laten lopen. Wat kan oude benzine toch vreselijk stinken zeg!
Verse benzine erin en starten lopen!
Wel het uitdrukkelijke advies gegeven de remmen na te laten lopen want die bleven hangen. De banden opgeblazen en meneer was rijdbaar. Toch leuk, zo'n pechgeval weer.
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Ja Marcel,
volgens mij heel bevredigend en (als ANWB lid) eigenlijk niet jouw werk. Volgens mij heeft die mens zijn motor een beetje verwaarloosd en in feite geef jij hem een gratis beurt. Uiteraard goed dat je de mens helpt rijden en natuurlijk lekker voor jou dat je alles wat nodig is weet te doen en de mens had niet naar de ANWB moeten bellen maar naar zijn dealer moeten gaan of het zelf moeten doen. Als ANWB lid betaal ik dit soort gemakzucht uiteindelijk, en dat vind ik soms minder leuk.
En nogmaals, Marcel, dit gaat niet over jou, jij doet wat je goed kan. Het gaat mij om de lapschwansen die zelf hun spul niet goed beheren en hun problemen vervolgens op de gemeenschap afwentelen.
Jij bent tof, de sukkel is een uitvreter.
Groeten,
Egbert