Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Cylinderkop draad weg :-((
#1
Reactie van bezoeker 'Koen', geïmporteerd van het oude forum:

Beste mensen,

Zojuist mijn tweede kleppenafstelling gedaan. Tot mijn grote schrik zag ik dat de schroefdraad rechtsboven voor het deskel gescheurd was :-(((.

Ik heb heel voorzichtig de loszittende delen weggehaald opdat er (verder?) niets in de cylinder valt. De vraag is nu natuurlijk: wat nu?? Ik baal hier stevig van. Gebruik altijd een momentsleutel (8 Nm voor deze), waarschijnlijk is er eerder iets stukgedraaid bij een vorige eigenaar? Affijn, da's allemaal gissen, ik zit nu wel met de brokken. Nieuwe cylinderkop of kan hier nog een nieuwe draad ingedraaid worden? Ik houd mijn hart vast voor de andere cylinder, daar ben ik nog maar even niet aangeweest.

[img]/import/photos/t3455s.jpg[/img]
Reply
#2
Reactie van bezoeker 'Nico', geïmporteerd van het oude forum:

over welk model heb je het?
Reply
#3
Reactie van bezoeker 'Koen', geïmporteerd van het oude forum:

Ach ja: een r1100rs, 1995.
Reply
#4
Reactie van bezoeker 'Koen', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Ach ja: een r1100rs, 1995.
Maar ik dacht dat dat voor de echte kenner wel duidelijk was.

(geintje hoor! Ik probeer er voorzichtigjes weer een beetje mee te lachen :-)
Reply
#5
Reactie van bezoeker 'Ton van Schilt', geïmporteerd van het oude forum:

Is een helicoil een oplossing?
Reply
#6
Reactie van bezoeker 'Koen', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Is een helicoil een oplossing?
Ik denk dat dat een deel van de oplossing is: waar ga ik nl. de helicoil in vastschroeven. Zoals je ziet is het grootste deel van de bus waar de draad in zit verdwenen/afgebroken.
Reply
#7
Reactie van bezoeker 'eestermans', geïmporteerd van het oude forum:

als er ruimte is zou je er voorzichtig een grotere draad in kunnen tappen en vervolgens een bout van de nieuwe diameter nemen en daar de draad in boren en tappen van de orginele diameter.
deze bout goed ontvetten en met loctite schroefdraadborging erin draaien daarna op de goede lengte afzagen.
als dat zagen niet lukt dan kun je hem eerst passen en in de bankschroef afzagen en daarna met een boutje en een moertje je zelfgemaakte verlengde hely coil monteren.
succes hans.
Reply
#8
Reactie van bezoeker 'Reyer Blankevoort', geïmporteerd van het oude forum:

Onderzoek of er voldoende vlees er is om het draad naar binnen toe te verlengen met een iets groter diameter. Ook is het misschien mogelijk een busje te monteren in het restant van het draad met dezelfde inwendige draad als het oospronkelijke. Informeer ook eens bij een dealer of een handige specialist. Het zou best eens vaker voorkomen, zo aan de afmetingen te zien.
Succes,
Reyer R80 1985 (met s-kuipje)
Reply
#9
Reactie van bezoeker 'Nico', geïmporteerd van het oude forum:

De oudste kop die ik van binnen heb gezien is die van een r100/7. Maar zonder gekheid ik heb de ETK bekeken en als ikhet goed zie, wordt het deksel met vier boutjes in de kop vastgezet. Het lijkt dat er voldoende ruimte is voor een helicoil.
Reply
#10
Reactie van bezoeker 'Jan W', geïmporteerd van het oude forum:

Ik zou inderdaad ook eens onderzoeken of de draad te verlengen is.
Maar dan wel dezelfde diameter.
Een andere oplossing zou kunnen zijn het laten oplassen van de kop en daar weer nieuw draad in snijden.
Nog een gedachte zou kunnen zijn een metalen plaatje die je achter een gleuf in het materiaal ernaast laat haken.
Deze zou je vast kunnen lijmen met vloeibaar metaal.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)