Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
startproblemen
Reactie van bezoeker 'ennewin', geïmporteerd van het oude forum:

wie kan mij helpen?
mijn startmotor van mijn honda cx 500 van 1980 draait meestal door en soms start hij de motor perfect.de startmotor en relais zijn goed.kan dit aan de vrijloop(bendix)
van de startmotor liggen?en zoja waar steekt deze en hoe kan dit verholpen worden?
alvast bedankt
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

De vrijloop koppeling van een CX lijkt verdacht veel op die van een K100, en die heeft soms dezelfde problemen.

Sludge/mayonaise in de koppeling, waardoor deze niet altijd aangrijpt.

Motor olie aftappen en goeiekope olie (Aldi/Hema/...) erin en goed warm rijden, dan aftappen en de juiste olie er weer in.
Aldi/hema/... verkoopt in 5 liter blikken, dus kan je dit 2x doen, of regel een paar liter spoelolie, werkt net zo goed.

Dit verhaaltje gaat niet op als de boel versleten is, natuurlijk, maar proberen kan je het altijd.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Paul', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi.

P.S.

Je zit hier op eigen risico op een BMW-site, dus reken op commentaar.

Mij maakt het niks uit, als je op een ouwe CX500 rondrijdt, ben je net zo'n liefhebber (of gek) als iemand die dat doet op een ouwe boxer.

Groeten, Paul.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ludo', geïmporteerd van het oude forum:

Hai,
onderstaande site gaat over de Honda cx en Silverwings.
http://www.hondacx500.nl/
Daar staat erg veel info op.
Sucses en Boxergroet, sorry, V-twingroet.
Ludo.
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Paul,
mooi gezegd.
Ludo ook.
Ennewin: de Bendix zit in het verlengde van het startmotorhuis (de dikke lange bus).
Er tegenaan gebouwd zit een kleiner stuk waar het startrelais in zit. Zie dat je een reparatie advies vindt voor een willekeurige startmotor, in hoofdlijnen zijn ze allemaal gelijk, let alleen op bij open maken dat er geen veergespannen dingen in je gezicht vliegen.
Succes, ook op de site die is geadviseerd. Stook je motor een keer echt heet dan rij jij ineens ook boxer ;-)
groeten,
Egbert
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)