Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
reviseren teller R75-5
Reactie van bezoeker 'Cees Visser', geïmporteerd van het oude forum:

Wie kan mij helpen aan een goed adres om mijn teller van een R75-5 te laten reviseren. Er heeft al iemand een poging gewaagd maar te snelheidsmeter geeft nu 20 km teveel aan en als ik de toerenteller moet geloven rij ik op een japanse 600cc 4 cilinder. Ik weet dat er nieuwe te koop zijn maar ik hecht waarde aan het originele exemplaar.

Alvast bedankt voor de reactie,

Cees Visser
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Cees,

Ik heb in 2005 mijn teller van mijn R75/5 laten reviseren bij Casu in Utrecht. Kijk maar eens op www.casu.nl, alle info kan je hier vinden. De teller opsturen, een weekje of twee wachten en je teller komt als nieuw terug.

Veel succes ermee!!!
Tom
Reply
Reactie van bezoeker 'Arjen', geïmporteerd van het oude forum:

Idd, Casu in Utrecht, prima ervaring mee!
gr. Arjen
Reply
Reactie van bezoeker 'Jaap', geïmporteerd van het oude forum:

En wat kostte dat repareren/ijken van je snelheidsmeter.
Reply
Reactie van bezoeker 'Tom', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo,

De revisie van mijn teller kostte Ä250 (verzending bij). De teller was wel erg verloederd en er was veel werk aan. Prijs hangt van de staat van jouw teller af, telefoneer eerst eens naar Casu met een correcte omschrijving van de problemen, misschien kunnen zij je meer info geven omtrent de kostprijs.
Succes,
Tom
Reply
Reactie van bezoeker 'coen zondervan', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi, heb ook goede ervaring met casu. revisie teller r100rs was inclusief verzendkosten 130 euro. deze teller was uitwendig ok, binnenwerk zat vast. groeten, coen
Reply
Reactie van bezoeker 'hendrie', geïmporteerd van het oude forum:

De kikometer tellers blijven beina altijd correct lopen de snelheids meter gaat te veel aangeven dit is naar mij idee tewijten aan slijtage van het wijzer asje de snelheids meter wordt aangedreven door een machnetisch veld en om de secondaire wijzer magneten niet constand door te laten draaien wordt deze tegen gehouden door een Horloge(speraalveertje) het spiraal veertje klopt niet meer met de kracht die de machneet er op geeft dit wordt veroorzaakt door dat het asje van deze (wijzer machneet naar veel kilometer zakt richting de prinaire magneet. deze heeft dan meer magnetisch veld en dit is meestal de oorzaak)

Erg technisch gesproken allemaal er zijn als je handig bent 2 dingen aan te doen:
1 zorg dat het secundaire wijzer asje weer wat hoger komt te zitten door bv een klein ringetje van 0.1mm
2 je kan ook de wijzer terug zetten let wel op geen 20KM terug zetten maar afhankelijk van de slijtage maar zeker 40KM terug zetten
hoe?
haal het huis om de teller weg laat de wijzer over het 0 punt naar zijn dode punt gaan
hou het asje met een grip pincet op zijn plaats en draai de wijzer verder terug hierna de wijzer wijzer over het nul puntje zetten en kijken of het een beetje klopt dit herhalen totdat de snelheid weer klopt.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)