Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schokbrekers monteren 80/7
Reactie van bezoeker 'Ruud', geïmporteerd van het oude forum:

Ik heb - als niet zo'n beste sleutelaar - zelf mn schokbrekers verwijderd, beetje bijgelakt, en teruggezet. Dit ging echter met bijzonder veel moeite. Zelf achter op mn motor hangen om bij de schroeven te kunnen onder. poeh! Nu heb ik ze met pijn en moeite weer gemonteerd, alleen kreeg ik er van 1 zo'n binnenhulsje niet in. Dat is dat hele dunne hulsje (1mm?) in het uiteinde van de schrokbreker waar ook de bout doorheen gaat, die zitten namelijk los.....Kan het kwaad als dat ene hulsje er niet in zit?
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Volgens mij moet dat busje het rubber in het oog beschermen (even uit mijn hoofd). Het zit er niet voor niets, moet je denken, want fabrikanten doen zelden iets onnodigs. Kijk het even aan of je rare geluiden gaat horen ofzo.
Sterkte,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Rudy', geïmporteerd van het oude forum:

Busje moet er wel tussen, functies:

afstandsbus.
centrering van de bout, laat je deze bus weg, dan kun je de bout te vast aandraaien waardoor het niet meer wil scharnieren en de schokdemper gaat in het rubber slaan waar de bout doorheen zit, dit gat wordt dus steeds groter.
Reply
Reactie van bezoeker 'Willem', geïmporteerd van het oude forum:

Ruud,

Zie de reactie van Rudy. Je kunt het rubber en/of het busje insmeren met afwasmiddel of b,v, WD4o en dan kun je het busje er hoogstwaarschijnlijk met een waterpomptang eenvoudig inpersen. De schokbreker hoef je in principe niet onder je motor uit te halen.

Succes,

Willem
Reply
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Hallo Ruud,

Dat busje dat je bedoeld stelt niks voor,dat is alleen om het boutgat kleiner te maken voor een M10 bout.
En beste vorige schrijvers het busje dat jullie bedoelen zit in het rubber gevulcaniseerd.
Maar het hoort naturlijk wel op zijn plaats te zitten,je zou het busje een beetje af kunnen schuren en het gat,zo dat het er makkelijk in gaat.

Groeten Arnold
Reply
Reactie van bezoeker 'ruud', geïmporteerd van het oude forum:

hallo, ik denk dat die laatste meneer gelijk heeft.het betreft niet het busje (ca 2mm) die vast zit,waarachter het rubber nog eens zit..maar een kleiner busje die weer in dat andere busje valt.
Reply
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi Ruud,

Zeg maar Arnold tegen die meneer.
Reply
Reactie van bezoeker 'ruud', geïmporteerd van het oude forum:

hallo arnold! Tongue
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)