Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gloeien van bochten bij een R90S
Reactie van bezoeker 'Laurens Bouwmeester', geïmporteerd van het oude forum:

Dag techneuten,

Laatst even een keer iets vlotter (ongeveer 150 km/h) in het donker gereden met 2 man op mijn R90S en wat schetste mijn verbazing: mijn linkerbocht gloeide in het donker op, terwijl mijn rechterbocht dat niet deed. Vond ik vreemd. Weet iemand misschien waar dat aan zou kunnen liggen of is dat normaal?

Laurens
Reply
Reactie van bezoeker 'Arnold', geïmporteerd van het oude forum:

Hoi,

Lijkt mij normaal,en de linker word heter omdat de bocht korter is.

Groet Arnold
Reply
Reactie van bezoeker 'Richard', geïmporteerd van het oude forum:

Laurens,

Carburateurs synchroon zetten, en daarna de gaskabels afstellen.

Richard

Reply
Reactie van bezoeker 'J¯rgen', geïmporteerd van het oude forum:

Opgloeiende bochten zijn niet normaal.
Er zijn twee mogelijke oorzaken waardoor het veroorzaakt kan worden: ontsteking te vroeg (bij puntjes, as met nokjes misschien krom) of mengsel te arm. Je hebt een goede kans dat je bougie ook heel erg licht van kleur is of zelf sporen van oververhitting vertoont. De ontsteking kun je het bestte controleren met een stroboscooplamp.
Zowel een te vroege ontsteking als een te arm mengsel kan resulteren in een gat in de zuiger en een kostbare revisie.

succes met zoeken,
J¯rgen
Reply
Reactie van bezoeker 'halflive', geïmporteerd van het oude forum:

geen reden om je ongerust te maken.
kijk maar naar die filmpjes van motoren op de proefbank, die hebben gloeiende bochten tot aan de demper.
ik vind het wel vreemd dat hij links wel gloeid en rechts niet.
ik denk dat hij toch A-synchroon loopt.
kijk je ontstekingstijdstip op beide cilinders en de balans van je carburateurs eens na.
ik denk dat hij links toch iets meer vermogen levert als rechts.
meestal wordt de onsteking alleen op de linker cilinder afgesteld, bmw zegt dat je een gemiddelde moet zoeken tussen links en rechts.
Reply
Reactie van bezoeker 'halflive', geïmporteerd van het oude forum:

geen reden om je ongerust te maken.
kijk maar naar die filmpjes van motoren op de proefbank, die hebben gloeiende bochten tot aan de demper.
ik vind het wel vreemd dat hij links wel gloeid en rechts niet.
ik denk dat hij toch A-synchroon loopt.
kijk je ontstekingstijdstip op beide cilinders en de balans van je carburateurs eens na.
ik denk dat hij links toch iets meer vermogen levert als rechts.
meestal wordt de onsteking alleen op de linker cilinder afgesteld, bmw zegt dat je een gemiddelde moet zoeken tussen links en rechts.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)