Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ademnood of gaten in luchtfilterhuis R80(100)/7
Reactie van bezoeker 'leon', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn 80/7 van 1979 heeft 1.000 CC-cilinders en bijbehorende carburateurs. Nu heb ik me laten vertellen dat een originele r100/7 gaten achter in het luchtfilterhuis heeft om aan voldoende lucht te komen.
Als dat zo is, kan het dan zijn dat mijn 80/7 met 100rs-cilinders door ademnood onderpresteert. Of anders: moet ik gaatjes gaan boren in de achterkant van het aluminium luchtfilterhuis?
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Als je dat in ieder geval doet in het deel waar de lucht nog door het filter moet, kan je geen schade berokkenen, anders dan aan het huis. Het staat me bij dat ik zoiets wel eens heb gezien. Overigens, zoek in dit forum eens op verzekeren, we hebben een paar discussies over veranderen van cylinderinhoud en consequenties.
Groeten,
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'leon', geïmporteerd van het oude forum:

Egbert, toen ik een jaar geleden de mevrouw van Interpolis de vermogenstoename van 50 pk naar 70 pk ging melden vond ze dat erg grappig en braaf. En onnodig! een vermogenstoename van 50 naar 70 pk maakt in haar ogen een 225 kilo zware motorfiets niet tot een extra gevaarlijk monster. Ze adviseerde me wel dat als ik ooit een 160 kilo zware motorfiets zou gaan opvoeren van 170 naar 220 pk, dat bij haar te melden. Ik heb dat beloofd!
Reply
Reactie van bezoeker 'Marco', geïmporteerd van het oude forum:

Het meest verstandige lijkt mij om te kijken hoe de zaak door de fabriek is geregeld bij de nieuwe configuratie die je nu hebt, rekening houdend met de gebruikte nokkenas.
Wel moet ik aantekenen dat sommige lieden denke dat de ingang van een filtersysteem groot moet zijn.
Dit is zeker niet altijd waar omdat de fabriek met het volume van het inlaatsysteem rekening heeft gehouden met de constructie van de rest van de motor.
Als je een gedeelte van de inhoud van het inlaatsysteem gaat verliezen door er "lek gaten" in te maken, kan het wel van invloed zijn op het motorvermogen, dit kan teruglopen.
Wel zal er meer geluid kunnen worden geproduceerd, dit betekend beslist niet dat er meer vermogen aanwezig is.
Groetjes,
Marco
Reply
Reactie van bezoeker 'Dick B.', geïmporteerd van het oude forum:

Mijn R80/7 van 1978 heeft een aantal 10 mm gaten aan de achterzijde van het luchtfilterhuis, (die twee halfronde delen) ik dacht dat dit orgineel was.
Reply
Reactie van bezoeker 'Omar M. Bogerd', geïmporteerd van het oude forum:

Ik weet dat bij de R90/S en de eerste serie 1000 cc boxers (t/m 1981) de achterzijde van het aluminium luchtfilterhuis geperforeerd was met een flink aantal gaten.
Groet, Omar.
Reply
Reactie van bezoeker 'Ton Nijkamp', geïmporteerd van het oude forum:

Quote:Mijn R80/7 van 1978 heeft een aantal 10 mm gaten aan de achterzijde van het luchtfilterhuis, (die twee halfronde delen) ik dacht dat dit orgineel was.
Mijn R80/7 van 1979 heeft deze gaten ook, bij mijn weten origineel.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)