Posts: 5,348
Threads: 5,346
Joined: Apr 2012
Reputation:
0
Reactie van bezoeker 'Erik Kamper', geïmporteerd van het oude forum:
Ik ben in het bezit van een K1200RS van '97. Als de motor warm is (stilstaand of rijdend maakt geen verschil) maakt de koppeling een rammelend geluid. Wordt de koppeling ingeknepen, dan is het geluid weg. Oorsprong van het geluid lijkt me dus de koppeling. De motor heeft 50.000 km gelopen.
Heeft iemand hier ervaring mee gehad en eventueel het "euvel" al verholpen?
Reactie van bezoeker 'dutch', geïmporteerd van het oude forum:
die van mij is van 2003, heeft 121000 km gelopen en rammelde vanaf het begin.....
Dutch
Reactie van bezoeker 'Erik Kamper', geïmporteerd van het oude forum:
Hi Dutch,
Das een duidelijk statement....:-)) Ik ben echter benieuwd of het om dezelfde soort rammel gaat als de rammel die ik in het vooronder heb zitten....? Zit je hier toevallig in de buurt?
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:
Erik,
als het geluid weg is wanneer je de koppeling intrekt is mijn eerste gedachte dat er een lager minder goed is. Wat de lange duur consequenties zijn weet ik niet, volgens de andere reactie kan het dus tienduizenden kilometers zonder problemen bestaan.
Groeten,
Egbert
Reactie van bezoeker 'erik', geïmporteerd van het oude forum:
Dag, ik heb zelf hetzelfde "probleem"met mijn K1200RS. Het enige dat echt helpt is precies synchroniseren van de motor. Ik ben hierachter gekomen daar ik deze vraag heb uitgezet op het K1200RS forum in Duitsland. Bijna iedere K1200 heeft hier schijnbaar last van. De een wat meer dan de ander. Het woord synchroniseren heb ik bij de BMW dealer NIET gehoord wel: motronicstoring, kettingspanner, klepspeling, etc. Op dit Duitse forum zitten meerdere "cracks"die precies weten waarover ze spreken. Vandaag gaat mijn motor voor de beurt en de monteur vertelde me dat dit probleen een "eitje" zou zijn. Ik ben erg benieuwd en zal hierover berichten.Het zal niemand verbazen dat dit GEEN BMW dealer is.
Reactie van bezoeker 'Marcel', geïmporteerd van het oude forum:
Ook een fiets met injectie valt te synchroniseren! Niet de injectors maar de gaskleppen worden synchroon gesteld, dan loopt het blokje weer soepel rond ;-)
Of de 1200 gesteld kan worden weet ik niet, de 1000 en 1100 (ook injectie) zeker wel.
Mazzels!
Evengoed blijft een ratel die verdwijnt als je de koppeling intrekt toch heel erg vermoeden dat het om een lager gaat, bijvoorbeeld het druklager. En daar kan je inderdad best nog heel lang mee doorrijden, volgens mij.
Groeten,
Egbert