Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koppeling K1100LT
Reactie van bezoeker 'J. Dekker', geïmporteerd van het oude forum:

Na het vervangen van de koppelingsplaat trilt de motor heel ligt. De drukgroep zelf zit goed in elkaar, mijn vrees is dat het koppelingshuis iets verdraaid zit op de splain van de uitgaande as. Wie weet of dit de oorzaak kan zijn, en hoe ik dit kan herstellen?
Reply
Reactie van bezoeker 'Chris', geïmporteerd van het oude forum:

Heer J. Wat ik niet begrijp is dat je het montagehuis los gemaakt hebt ? Als je de plaat wilt vervangen hoef je toch niet het montagehuis eraf te halen en kun je dus ook geen trillingen krijgen door het er "verkeerd" op te zetten. Dat met die merktekens is leuk, maar als je, voor welke reden dan ook, een nieuw montagehuis moet zetten staan er ook geen merktekens van je eigen op. Het centren van het geheell (de plaat) kun je ook doen door de plaat erop te zetten en het deksel er handvast op te schroeven, dan de versnellingsbak even monteren, kijken of je koppelingspin er soepel in gaat, loshalen die hap en de schroeven van de dekplaat nu goed aandraaien. Cest 'ca.
Groet Chris.
Reply
Reactie van bezoeker 'Dirk', geïmporteerd van het oude forum:

De koppelingsonderdelen zijn voorzien van merktekens, dit omdat deze zijn uitgebalanseerd, heb je deze merktekens wel uitgelijnd bij het plaatsen van de nieuwe koppeling. Dit kan dus trillingen veroorzaken.
Reply
Reactie van bezoeker 'Danny', geïmporteerd van het oude forum:

je moet de koppeling terug in mekaar stoppen volgens de merktekens BMW of merktekens die jezelf aanbrengt.terug uit mekaar die zooi en de tekens effe opzoeken en terug plaatsen,kijk desnoods in de vraagbaak,enneh goed centreren want nu rijd je meer brokken op termijn dan je centen hebt uitgespaard door hetzelf te doen...
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)