Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
caf
hoi Peter,
nee geen zabrocky of kaczor , het is een bremmer frame (nederlandse ombouw)
destijds heeft deze motor in de jaren 70 op zandvoort ea gereden. ik heb er ook nog het orginele artikel van het blad motor van.
ik heb er alleen een
Reply
ik heb er alleen mijn eigen tintje aan gemaakt
Reply
Quote:hoi Peter,
nee geen zabrocky of kaczor , het is een bremmer frame (nederlandse ombouw)
destijds heeft deze motor in de jaren 70 op zandvoort ea gereden. ik heb er ook nog het orginele artikel van het blad motor van.
ik heb er alleen een

Heb je hierover wat meer info? Waren het de 6-uren races of de Sterrendagen?
Wie was de constructeur van dit frame? Hebben ze ook nog met de /5 blokken erin geraced?
Ik ken wel de Hans Otto Butenuth BMW.

Reply
Kwam net deze tegen, erg mooi.
Reply
Hierdan HansOtto Butennuth
Reply
Zelf moet ik hier nog mee doen.
Reply
zoals ik al zei , het is een bremmer frame , omgebouwd door de heer bremmer (de man is al dood) . deze man had een service station in Almelo waar veel gesleuteld werd aan bmw,s.
deze heeft de motor aan een coureur beschikking gesteld
zover ik weet zijn er 2 van gemaakt een motor is gecrasht (mijn frame was krom) waar de andere is weet ik niet ik weet ook niet of deze ook wel echt bestaat .
zover ik ook weet heeft dick van t klooster op deze machine gereden en wellicht nog wel iemand .
ik heb dat toen allemaal boven tafel proberen te krijgen en ik heb zoals ik al zei het orginele motor boekje waar een leuk artikel er over in staat kunnen bemachtigen.
er is met de bremmer bmw niet met een /5 blok gereden maar met een korsteslag r50 motor gereden
Reply
Hoi Tristan,

dit is leuke info; kun je het artikel niet scannen en hier plaatsen?
Blijkt toch dat er toen veel 'dealers' zijn geweest met eigenbouw spullen om te racen.
ook in de Duitse bladen( MO sonderausgabe BMWmotorrad) kom je regelmatig artikelen tegen.

Was het frame van jouw aankoop erg krom. In hoeverre was de motor kompleet?
Reply
ik heb de motor zelf bij elkaar gezocht .
dus alleen een frame daar een blok etc etc
Reply
hoi bert,
hier staat het artikel .....hier staan trouwens heel veer jaargangen van motor gewoon op t internet.
http://www.motorracehistorie.nl/techniek...mmer-B.M.W.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)