Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ombouwen r60/5 naar 750 cc
Reactie van bezoeker 'piet', geïmporteerd van het oude forum:

hallo, wie heeft weleens een /5 600 cc omgebouwd naar 750 cc en loonde dat de moeite?
Reply
Reactie van bezoeker 'Egbert', geïmporteerd van het oude forum:

Piet,
je zal er ongetwijfeld mee winnen en er zijn haken en ogen. zoek maar eens in dit forum op onderwrpen die er mee samenhangen, of bijvoorbeeld op "verzekering" in de inhoud van een topic.
Veel plezier
Egbert
Reply
Reactie van bezoeker 'Thomas', geïmporteerd van het oude forum:

Dag Piet,
Ik heb lang geleden mijn 60/7 omgebouwd naar een 75/6 blok.
Was toen een armlastige student, met een 600cc blok dat hoognodig een revisie nodig had. Dit was toen de best mogelijke deal: Kasper bood mij een ruilblok 75/6 voor een zeer schappelijke prijs.
Wat ombouwen betreft: eigenlijk een pies of keek: natuurlijk wel flink sleutelwerk; maar het is niet ingewikkeld. Met het Peter's werkplaats boek prima zelf te doen.
Enige probleempje dat ik had: na inbouwen een benzineverbruik van 1:8 en geuren uit de uitlaat alsof je voortdurend door Pernis rijdt.......
Bleek dat ik per ongeluk de verkeerde carburateurs had meegekregen (nadat ik ze eerst volledig had gedemonteerd, gereinigd en gemonteerd. Overigens leerzaam om eens te doen). Het waren 90S carburateurs.
Met juiste carbs sindsdien probleemloos gereden en: erg prettig; duidelijk meer pK's van de 600cc.

Succes met de ombouw!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)